۴۲ بازديد

جهان مدرن شاهد ظهور سالانه و گاه روزانه نوآوري ها و بكارگيري فناوري هاي مدرن است. در اين ميان با همه گير شدن فناوري هاي كامپيوتري و ظهور شبكه هاي آن و در نهايت معرفي اينترنت، بسياري از جنبه هاي جوامع از زندگي روزانه افراد گرفته تا نحوه مديريت و سود دهي شركت هاي چند مليتي، همه دچار تغييراتي اساسي شده اند.

اينترنت نه تنها محدوديت هاي جغرافيايي كسب و كارهاي وابسته به تمركز بالاي جمعيت مانند خرده فروشي ها را با ممكن ساختن فروشگاه هاي آنلاين از ميان برداشته است، بلكه در بخش هايي مانند بهداشت و مراقبت هاي پزشكي نيز تغييراتي فراواني ايجاد كرده است. تا جايي كه جهان شاهد عمل هاي جراحي از راه دور نيز بوده است.

در اين ميان ديجيتال شدن خدمات بانكداري و نقل و انتقال دارايي ها بر روي بستر اينترنت، اين خدمات را براي عموم مردم قابل دسترس تر كرده است.

ارزهاي ديجيتال جديدترين فناوري هاي اين حوزه به شمار مي روند. اين ارزها به وسيله باز تعريف كامل خدمات مالي و بانكداري ديجيتال، دسترسي عموم مردم را به خدمات مالي به بالاترين حد خود خواهند رساند. دسترسي پذيري آسان اين ارزها كه گاه تنها نياز به يك تلفن همراه هوشمند براي ساخت يك كيف پول نرم افزاري براي ذخيره ارزها دارند، محبوبيت آنها را به صورت فزاينده اي افزايش داده است.

به همين دليل، آموزش ارز ديجيتال اكنون به يكي از پر تقاضا ترين دوره هاي آموزشي تبديل شده است. بر خلاف سيستم هاي بانكداري سنتي، ارزهاي ديجيتال به صورت غير متمركز ارائه مي شوند و هيچ نهاد مركزي بر روي آنها كنترلي ندارند. ارائه ارزهاي ديجيتال توسط يك فناوري قدرتمند و انقلابي به نام بلاكچين امكان پذير شده است كه خود در سال 2009 با ظهور اولين ارز ديجيتال يا بيت كوين به جهان معرفي شد. 

كاربردهاي فراوان ارزهاي ديجيتال

دسترسي پذيري بسيار بالاي ارزهاي ديجيتال باعث شده است سرعت بكارگيري آنها در انواع فناوري هاي ديگر و كسب و كارهاي اينترنتي نسبت به سيستم هاي مالي سنتي بسيار بالاتر باشد. 

به دليل نبود يك نهاد مركزي كسب و كارهاي اينترنتي نياز به هيچ گونه قراردادي با هيچ بانك و يا نهاد مالي ندارند و تنها مي تواند با استفاده از يك كيف پول ارز ديجيتال و آدرس هاي خصوصي و عمومي مرتبط با آن، فروشگاه هاي آنلاين و خدمات آنلاين ديگري داشته باشند.

نبود نهاد مركزي همچنين كارمزدهاي معامله با اين ارزها را نسبت به سيستم هاي مالي متمركز و سنتي به طور چشمگيري كاهش داده است. زيرا كه همه معاملات به صورت همتا به همتا ميان دو طرف خريدار و فروشنده اتفاق مي افتد. در سري آموزش رمزارز نعيم حشم بان، آموزش هاي كافي براي يكپارچه سازي خدمات پرداخت با ارزهاي ديجيتال به درون كسب و كارهاي آنلاين به تشريح بررسي شده است.

يكي از تازه ترين حيطه هايي كه شروع به استفاده از ارزهاي ديجيتال و قابليت هاي فوق العاده آنها كرده است، صنعت بازي سازي است. اين صنعت به منظور جذب هر چه بيشتر مخاطب و افزايش سود، زمان صرف شده بازيكنان در اين بازي ها و نيز پاداش هايي كه كسب كرده اند را به اقلام داراي ارزش و قابل معامله تبديل كرده اند.

اين كار نه تنها انگيزه افراد براي مشاركت در اين بازي ها را افزايش مي دهد، بلكه شرايطي را ايجاد كرده است كه برخي گيمر هاي حرفه اي، مشغول بودن با بازي هاي ارزهاي ديجيتال را به عنوان يك شغل تمام وقت در نظر مي گيرند.

هر كدام از بازي هاي ارز ديجيتال راه هاي متفاوتي را براي پاداش دادن به بازيكن ها در نظر گرفته اند. مشاركت در برخي از اين بازي ها رايگان نيست و بازيكن بايد مقداري سرمايه اوليه به بازي وارد كند. 

براي مثال يكي از بهترين بازي هاي ارز ديجيتال از نظر گيمرها، اكسي اينفينتي است كه نياز به سرمايه گذاري اوليه براي خريد يك يا چند هيولاي بامزه براي مبارزه دارد. در سري آموزش ارز ديجيتال نعيم حشم بان، بهترين بازي هاي ارز ديجيتال چه مدل هاي رايگان و چه مدل هايي كه نياز به سرمايه گذاري اوليه دارند، معرفي شده اند. 

شماري از بازي هاي ارز ديجيتال محبوب

Plants vs Undead 

توكن هاي يكتا يكي از جذاب ترين جنبه هاي ارزهاي ديجيتال هستند كه ادغام آنها در صنعت بازي سازي يك انقلاب بزرگ را در اين صنعت ايجاد نموده است. اين توكن ها مالكيت كامل شخصيت هاي بازي و اقلام موجود در آنها را به طور كامل به بازيكن ها منتقل مي نمايند. با خريد و فروش اين توكن ها يك بازار و اقتصاد ديجيتال مبتني بر بلاكچين ايجاد شده است.

Plants vs Undead يا گياهان در مقابل زامبي ها يك بازي هيجاني به سبك دفاع از قلعه است كه يك موقعيت آخر زماني را بازگو مي كند كه در آن بازيكن ها بايد در مقابل زامبي ها از خود دفاع نمايند. 

در اين بازي گياهان داراي ارزش بالايي بوده و بازيكنان بايد براي دفاع در برابر زامبي ها و يا حمله به آنها، انواع گياهان مخلتف را بدست آورده و آنان را ساماندهي نمايند. توكن محلي اين بازي PUV نام دارد. بازيكن ها مي توانند با استفاده از اقلام درون بازي مانند دانه هاي گياهان را خريداري نمايند. 

Thetan Arena

تتان آرنا يك بازي ارز ديجيتال در سبك مبارزه چند نفره است. اين بازي به صورت دو بعدي طراحي شده است و جهت دوربين به صورت عمودي از بالا به پايين است. بازيكنان با استفاده از قهرمان هاي درون بازي به مبارزه با يكديگر مي پردازند و در هنگام پشت سر گذاشتن رقبا، ماموريت ها و مراحل مختلف مي توانند يكي از توكن هاي بومي بازي به نام Thetan Gem يا الماس هاي تتان را بدست آوردند. با استفاده از آن مي توانند براي خريد اقلام درون بازي مانند ارتقاي قهرمانان خود به يك تتان واقعي استفاده نمايند. توكن دوم اين بازي Thetan coin يا سكه هاي تتان نام دارد كه بازيكنان مي تواند با خريد و فروش آن كسب درآمد نمايند.

راه دوم كسب درآمد همانند ساير بازي هاي استفاده از توكن هاي غير مثلي است. قهرمان ها و تتان ها به صورت توكن هاي يكتا ارائه شده و بازيكن ها مي توانند قهرمان هاي خود را به قيمت هاي مناسبي به فروش برسانند. محبوبيت فزاينده اين بازي ارز ديجيتال و عبور شمار بازيكن هاي آن از يك ميليون نفر، باعث بالا رفتن ارزش توكن هاي يكتاي آن شده است.

جهت خواندن مقالات بيشتر و ديدن آموزش هاي بيشتر به سايت ما مراجعه نماييد :

 

Hashamban.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.