غمگين بودن

خبر قرمز

۱۰۶ بازديد

غمگين بودن يك حالت عادي انساني است كه هر فردي در برخي اوقات و در مواجه با موقعيت هاي خاص با آن روبرو مي شود.

تعدادي از وقايع زندگي مي تواند باعث شود تا افراد احساس غمگين بودن داشته باشند كه اين مضوع اصلا نگران كننده نيست. از دست دادن يا عدم حضور فرد دوست داشتني، طلاق، از دست دادن شغل و درآمد، مشكل مالي يا مسائل خانواده همگي مي توانند بر روحيه تاثير منفي بگذارند در فرد احساس غمگين بودن را ايجاد كنند.

عدم فعاليت، كار نكردن يا تجربه ساير اتفاقات نااميد كننده نيز مي تواند باعث غم و اندوه شود.

با اين حال فردي كه غم و اندوه را تجربه كرده است معمولا مي تواند گريه، صحبت كردن از نااميدي ها او را تسكين دهد. غالبا غم و اندوه، به يك محرك خاص مرتبط است.

غم و اندوه معمولا با گذر زمان برطرف مي شود. اگر با گذشت زمان فرد نتواند عملكرد طبيعي خود را از سر بگيرد مي تواند از علائم افسردگي باشد.


دماي بدن تغببر مي‌كند!

يكي ديگر از اثرات فيزيكي غمگين بودن اين است كه شما هميشه احساس سرما مي‌كنيد، حتي اگر اطرافيان اصلا احساس سرما نكند. بر اساس تحقيقات انجام شده كساني كه دچار غم واندوه هستند گرما هوا ر ا كمتر حس كرده و احساس سرما مي كنند .زماني كه غمگين هستيد دماي بدن شما كاهش مي يابد.

 

C:UsersomidDesktop1569699346_7636.jpg

 

بر اشتهاي شما تاثير مي گذارد.

غمگين بودن بر اشتهاي شما تاثير مي گذارد و باعث كاهش وزن و افت فشار و به مرور زمان باعث بيماري هاي قلبي و فشارخون مي گردد و ميل شما به خوردن غذا بسيار كاهش مي يابد.

باعث افزايش استرس مي شود.

غمگين بودن بر هورمون كورتيزول كه در واقع هورمون استرس است، تاثير مي‌گذارد. به همين دليل غم و اندوه باعث بروز بيماري هاي قلب، كبد و شش ها مي شود. علاوه بر آن ريسك ابتلا به سرطان را نيز افزايش مي دهد.

براي غمگين بودن عوامل زيادي تاثير داره همچنين آهنگ هاي بيكلام غمگين رو غمگين بودن و روحيه فرد تاثير منفي داره سعي كنيد هميشه آهنگ هاي جديد شاد و محيط هاي شاد باشيد از آهنگ هاي محلي شاد استفاده كنيد و گوش دهيد و روحيه خود رو شاد كنيد



چگونه بر غمگين بودن غلبه كنيم؟

به خودتان اجازه دهيد غمگين باشيد: انكار و ناديده گرفتن هيجاناتي همچون ناراحتي مانند نگه داشتن آتش زير خاكستر است. يعني زماني كه فكر مي‌كنيد آن‌ها را دفن كرده‌ايد و ديگر وجود ندارند شعله‌ور مي‌شوند و آسيب مي‌زنند. بنابراين هنگامي كه ناراحت هستيد به اين احساس خود توجه كنيد و اگر دلتان مي‌خواهد گريه كنيد جلو خودتان را نگيريد. امتحان كنيد، خواهيد ديد كه بعد از گريه كردن احساس آرامش مي‌كنيد.

به فعاليت بدني و ورزش بپردازيد: گاهي اوقات كمي هواي تازه و ترشح هورمون‌هاي آندروفين (هورمون شادي در مغز مي تواند ديدگاه شما را تغيير دهد و احتمالا از حالت غمگين بودن خارج مي شويد.

با يك دوست نزديك يا يكي از اعضاي خانواده صحبت كنيد: بعضي اوقات بيان احساسات مي‌تواند به شما در پردازش آن كمك كند.

به فعاليت مورد علاقه‌ي خود بپردازيد: زماني كه غمگين هستيد حوصله انجام كاري نداريد و همين بيكاري و بي حركتي احساس ناراحتي شما را بيشتر مي‌كند. پس از جاي خود بلند شويد و به كاري بپردازيد كه مورد علاقه‌تان باشد و انجامش برايتان سخت نباشد. ممكن است ابتدا اين كار را با بي‌حوصلگي و به اجبار انجام دهيد اما بعد از مدتي متوجه مي‌شويد كه حال و هوايتان عوض شده است.

يك ليست از نكات مثبت تهيه كنيد: زماني كه غمگين هستيد ذهنتان بيشتر به مسايل، خاطرات و رويداد‌هاي منفي توجه مي‌كند و با يادآوري آن‌ها بيشتر غمگين مي‌شويد. پس اگر معكوس عمل كنيد اين چرخه را مي‌شكنيد. نقاط مثبت خود و شرايطتان را بنويسيد.

بهترین فیلم های غمگین

اگر به فیلم‌های غمگین علاقه دارید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021 را به شما معرفی نماییم.انواع افسردگی در بزرگسالان

افسردگی نوعی وضعیت روانی است که بی‌انگیزگی را برای انسان‌ها به وجود می‌آورد. بیش از 300 میلیون نفر در جهان به افسردگی مبتلا هستند. در همین حین، تماشای ناراحت کننده ترین فیلم ها 2022 می‌تواند کمی احساس همذات پنداری را میان افراد افسرده و شخصیت‌های فیلم‌ها به وجود آورد. البته که ناراحت کننده ترین فیلم ها 2022 می‌توانند باعث افسردگی شوند!

بهترین فیلم های غمگین

بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021

ناراحت کننده ترین فیلم ها را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.