۱۳۹ بازديد


پروفيل مبلي چيست؟

پروفيل مبلي محصولي فولادي است كه از ورق سرد با ضخامت 0.7 الي 1.5 ميليمتر توليد مي شود. رايج ترين پروفيل هاي مبلي، قوطي پروفيل مبلي با سطح مقطع مربع و يا قوطي سبك با سطح مقطع مستطيل شكل مي باشد. 

 به گزارش ايسنا، بنابر اعلام صبا پروفيل، قيمت پروفيل مبلي هميشه به قيمت ورق روغني كه از آن توليد ميشود بستگي دارد. پروفيل سبك كه با نام مبلي نيز خوانده مي شود داراي 13 نوع ضخامت است كه عموما از ضخامت شش دهم ميل 0.6 تا ضخامت يك و نيم ميل 1.5 توليد مي شود.

قيمت پروفيل سبك در ضخامت شش دهم به دليل كندي فرآيند توليد و ايجاد ضايعات ورق، هميشه گرانتر از ديگر ضخامتها ميباشد. 

در صنعت به پروفيل مبلي به دليل سبكي در وزن و ضخامت، پروفيل سبك نيز گفته مي شود. اين نوع پروفيل در بسياري از صنايع و توليدات مانند ساخت پايه ميز، صندلي و تخت، در توليد انواع اگزوز خودرو، توليد بدنه و فرمان خودرو، كانكس و كانتينر، ساخت لوازم خانگي و هزاران نوع توليدات ديگر استفاده مي گردد، در نتيجه قيمت پروفيل سبك در بهاء تمام شده بسياري از كالاها تاثيرگذار مي باشد.

https://cdn.isna.ir/d/2021/10/13/4/62057251.jpg

وزن پروفيل مبلي

https://cdn.isna.ir/d/2021/10/13/4/62057249.jpg

عوامل موثر بر قيمت پروفيل مبلي

قيمت پروفيل مبلي تا حد زيادي وابسته به كيفيت محصول توليد شده است. كيفيت پروفيل نيز به ورق روغني كه از آن ساخته شده بستگي دارد. هر چه كيفيت ورق روغني بالاتر باشد بالطبع كيفيت پروفيل توليد شده از آن نيز بالاتر است. به عنوان عامل دوم و تاثيرگذار بر كيفيت پروفيل مبلي يا پروفيل سبك نحوه صحيح جوشكاري پروفيل است. پروفيلهاي مبلي با جوش دو سر ورق توليد مي شوند. براي خنك كاري فرايند جوشكاري از آب و صابون استفاده مي شود. پس از انجام فرايند جوشكاري چنانچه محلول آب و صابون از داخل قوطي سبك خارج نشود مي تواند باعث زنگ زدگي و افت كيفيت محصول شود.

قيمت پروفيل مبلي به كارخانه توليدكننده آن هم بستگي دارد. محصولات برخي از توليدكنندگان در مقايسه با ديگر كارخانه از كيفيت بالاتري برخوردار هستند، در نتيجه قيمت بالاتري نيز دارند. از توليدكنندگان با كيفيت پروفيل مبلي مي توان به پروفيل مبلي ساوه اشاره كرد.

كاربردهاي پروفيل سبك

از پروفيل سبك در صنايع مختلفي استفاده مي‌شود كه عبارتند از:

توليد مبلمان اداري و خانگي، ساخت تجهيزات صنايع هوايي، مورد استفاده در صنعت خودروسازي، ساخت تجهيزات و مبلمان شهري، ساخت دوچرخه، ساخت تابلوهاي تبليغاتي

ويژگي و مزاياي پروفيل سبك

به طور كلي، پروفيل سبك در دو نوع بدون درز و درزدار توليد شده كه هر كدام در موارد متفاوتي قابل استفاده هستند. لوله‌هاي بدون درز، همان طور كه از نام آن‌ها پيداست، فاقد هرگونه درز هستند و در عين داشتن قطر و ديواره‌هاي نازك، مقاومت و استحكام زيادي در مقابل فشارهاي دروني و بيروني دارند؛ اين در حالي است كه لوله‌هاي درزدار، از نظر وزني نسبت به انواع بدون درز، سنگين‌تر هستند.

از مهم‌ترين ويژگي‌هاي پروفيل سبك، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

فرم‌پذيري عالي، تنوع وزني زيادي، سطح با كيفيت، قابليت آبكاري، داراي قطر و ضخامت بسيار دقيق، ابعاد مطلوب.

صادرات پروفيل سبك

بي شك صادرات لوله و پروفيل مي تواند در كنار ارزآوري براي ميهن عزيزمان امكان و اشتغال فراواني در كشور ايجاد كند، پروفيل سبك در همه كشورها مصارف زيادي از جمله موارد ذيل را دارد :

صنايع خودروسازي: اگزوز خودرو، فرمان خودرو، سپرسازي، صندلي، سيستم ترمز خودرو و …

صنايع ساختمان: لوله برق، درب و پنجره، نرده، حفاظ و ساخت استراكچر و بدنه كانكس و …

صنايع تزئيني: ساخت پايه گلدان، دكوراسيون داخلي و …

ملزومات منزل: دسته تي خانگي، نردبان، رخت‌آويز، پايه ميز و صندلي پلاستيكي و تا شو و …

لذا مي توانيم با بسترسازي مناسب امكان تامين اين كالاي اساسي در كشورهاي همجوار را فراهم سازيم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.