۳۴ بازديد

براي افرادي كه عاشق چيز كيك هستند فرقي نمي‌كند مواد اوليه يك چيز كيك چيست؟! اما بايد به شما بگوييم كه چيز كيك لوتوس از آن دسته از چيز كيك‌هايي است كه بعد از خوردن آن فقط و فقط به دنبال آن در كافه‌ها خواهيد گشت! اگر تا به حال بيسكوئيت لوتوس را امتحان نكرديد بايد به شما بگويم يك بيسكوئيت با طعم تند و دارچين است كه مخصوص گياه‌خوارها تهيه شده است. شايد جالب باشد كه بدانيد اين بيسكوئيت اولين بار توسط بلژيكي‌ها درست شد و خيلي زود توانست محبوبيت جهاني پيدا كند. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه چيز كيك لوتوس.jpg 2.jpg

موادلازم

يك بسته بيسكوييت لوتوس

كره : هفتادگرم

پنيرماسكارپونه : 200 گرم

خامه پاكتي صبحانه : 400 گرم

شيرعسلي : يك قوطي

كرم بيسكوييت لوتوس :يك شيشه

پودر ژلاتين : يك ونيم قاشق غذاخوري

آب : نصف ليوان

چگونه چيز كيك لوتوس را درست كنيم؟

ابتدا يك بسته بيسكوييت لوتوس به اندازه دويست و شصت گرم رو آسياب كنيد و با كره آب شده مخلوط نموده و ته قالبي كه كيسه فريزر يا سلفون كشيديد، پرس كرده و براي 30 دقيقه ساعت در يخچال قراردهيد.

موادمياني

پنير رو با همزن چنددقيقه بزنيد تا باز شود، خامه و شيرعسلي (من دو سوم قوطي ريختم، شيرين تردوست داريد همه آن را  بريزيد) را اضافه كنيد و هم بزنيد تا مواد يك دست شود، ژلاتين رو در آب سر در يخته و بعداز چند دقيقه بن ماري نماييد وقتي خنك شد به مواد اضافه كرده و كاملا مخلوط نموده و مواد را داخل قالب بريزيد و چند ساعت داخل يخچال قرار دهيد.

لايه كرم بيسكوييت لوتوس

دو سوم ازشيشه كرم بيسكوييت را بن ماري كرده و وقتي روان شد و حرارتش رو از دست داد روي مواد مياني كه حالا خودش روگرفته، بريزيد و مجدد داخل يخچال قراردهيد. چيزكيكتون بعد از يك ساعت آمادست.

فوت و فن هاي تهيه چيز كيك لوتوس

از هر نوع پنيرخامه اي بدون نمك مي‌توانيد بجاي پنير ماسكار پونه استفاده كنيد.

 قالب مناسب 20 تا 23  اگر دوست داريد ضخامت مواد مياني كمتر باشه مي‌توانيد مواد رو نصف كنيد ولي قالب را  20 سانتيمتري انتخاب كنيد تاخيلي هم مواد نازك نشوند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.