۴۰ بازديد

آلبالو پلو يكي از غذاهاي خوشمزه و معروف ايران است كه نمي توان به شهر خاصي نسبتش داد امروزه در فصول ديگر سال نيز مي‌توانيد با استفاده از آلبالو يخ زده كه در بازار و هايپرها موجود است اين خوشمزه را تهيه كنيد اما همان طور كه مي دانيد هر چيزي تازه اش خوشمزه تر است.

C:UsersG10Desktopطرز تهيه البالو پلو.jpg

مواد لازم 

  • برنج : 4 پيمانه

  • آلبالو : 1 كيلو گرم

  • شكر : 400 گرم

  • گوشت چرخ‌شده : 500 گرم

  • پياز : 1 عدد

  • زعفران : به ميزان لازم

  • نمك : به مقدار لازم

  • فلفل :به مقدار لازم

طرز تهيه آلبالو پلو با گوشت قلقلي

ابتدا هسته آلبالوها را گرفته و روي آن‌ها شكر بپاشيد و يكي، دو ساعتي صبر كنيد تا آب بيندازد. بعد از اين مدت، آلبالوها را داخل قابلمه لعابي، استيل يا پيركس بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. در طول مدت جوشيدن، كف روي آلبالوها را بگيريد و اجازه دهيد شربت آن غليظ شود اما نه مثل مربا. (get recipe)
آلبالوها را از صافي ردكرده و كنار بگذاريد تا خنك شوند. براي درست‌كردن گوشت قلقلي يا كوفته‌ريزه، گوشت را همراه با پياز چرخ كنيد. به گوشت و پياز مقداري نمك، فلفل و زردچوبه اضافه كرده و كمي ورز دهيد و آن‌ها را با دست به شكل كوفته‌هاي ريز درآوريد.
كوفته‌هاي گوشتي را داخل روغن داغ سرخ كنيد. در اين مرحله مقداري از شربت آلبالو را روي كوفته‌ها ريخته و درب تابه را ببنديد تا با شربت پخته شوند. (اين مرحله اختياري است اما تاثير خيلي خوبي در طعم گوشت‌ها دارد.) برنج را از قبل خيس كرده و به همان ترتيب مي‌جوشانيم و آبكش كرده، كنار مي‌گذاريم. (read more)
كف قابلمه مورد نظر مقداري روغن بريزيد و در صورت تمايل چند تكه نان لواش كف آن بچينيد تا ته‌ديگ نان داشته باشيد. حالا برنج آبكش‌شده، آلبالوهاي پخته‌شده و كوفته قلقلي‌ها را به صورت لايه‌لايه داخل قابلمه بريزيد و درب آن را بگذاريد تا دم بكشد. بهتر است برنج دم‌كشيده را بلافاصله بعد از خاموش‌كردن گاز سرو نكنيد و اجازه دهيد كمي بخار آن كم‌تر بشود زيرا در غير اين‌صورت دانه‌هاي برنج مي‌شكنند و له مي‌شوند.
از روي برنج دم‌كشيده مقداري برداشته و داخل ظرفي بريزيد و با كمي زعفران مخلوط كنيد و براي تزيين آلبالو پلو كنار بگذاريد. آلبالو پلو را در ظرف سرو بكشيد و با برنج زعفراني و خلال پسته تزيين كنيد مي‌توانيد برنج را جداگانه و آلبالو را جداگانه تهيه كرده و هنگام سرو با هم مخلوط كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.