۲۹ بازديد

آمازون را همه با كيندل، ارسال سريع محصولات و فروش محصولات متنوع مي‌شناسند. اين فروشگاه اينترنتي در سال ۲۰۱۲ به ۶۱ ميليارد درآمد رسيد و در حال حاضر در ليست ۲۰۰۰ دامين برتر در كام اسكور، رتبه ۵ را دارد.

اما مي‌دانيد كه داستان اين وب‌سايت از گاراژ خانه جف بزوس شروع شده است؟ يا عمليات آمازون آن‌قدر است كه مساحت انبارهاي آن از ۷۰۰ تا باغ مديسون اسكوئر هم بيشتر است.

C:UsersG10Desktop۱۰ حقيقت شگفت‌انگيز درباره آمازون.jpg

در اين مقاله درباره حقايق آمازون بيشتر صحبت مي‌كنيم.

اسم آمازون در ابتدا كادابرا بود و به واژه جادويي و قديمي آبراكادابرا اشاره مي‌كرد. اين اسم خيلي زود حذف شد چون وكيل جف بزوس معتقد بود كه مردم اين كلمه را با كاداو به معناي جسد اشتباه مي‌گيرند. 


بزوس اسم آمازون را به دو دليل انتخاب كرد: يكي اينكه مي‌خواست بزرگ‌ترين كتاب‌فروشي دنيا را راه‌اندازي كند و ديگري اينكه ليست‌هاي موجود در وب‌سايت به ترتيب الفبا بود.

مساحت انبارهاي آمازون بيش از ۷۰۰ باغ مديسون اسكو‌ئر است و مي‌تواند به اندازه ۱۰ هزار استخر المپيك آب در خودش جا بدهد. 


اولين كتابي كه در آمازون فروخته شد از گاراژ بزوس در جولاي ۱۹۹۵ بود: كتاب مفاهيم سال و قياس‌هاي خلاقانه: مدل‌هاي كامپيوتري مكانيسم‌هاي اساسي تفكر

لوگوي امروزي آمازون با اين هدف طراحي شده بود كه لبخندي را نشان دهد و لبخند از حرف A به سمت حرف Z برود. اين نشان مي‌دهد كه شركت مي‌خواهد هر نوع محصولي را به هر كس در سرتاسر جهان تحويل دهد.

كارمندان آمازون، حتي مديرعامل، دو روز در سال را پشت ميزهاي خدمات مشتريان كار مي‌كنند. با اين كار به آنها كمك مي‌كند كه فرايند خدمات مشتريان را درك كنند. 


۱۰ درصد از فروش آنلاين آمريكاي شمالي در اختيار آمازون است. آفيس ديپوت، استپز، اپل، دل، والمارت، سيرز و ليبرتي ۱۰ درصد ديگر بازار هستند و اندازه آمازون هستند. يعني بيش از ۱۰۰۰ فروشنده براي ۸۰ درصد باقي‌مانده مي‌جنگند.

سال گذشته، زماني كه سايت آمازون به مدت ۴۹ دقيقه از سرويس خارج شد، شركت حدود ۵.۷ ميليون دلار ضرر كرد.

گرگ ليندن، يكي از كارمندان سابق آمازون و كسي كه موتور پيشنهادات را اختراع كرد، صرفه‌جويي اوليه آمازون را توصيف مي‌كند. ليندن مي‌نويسد: نمونه اصلي صرفه‌جويي آمازون ميزهايي بود كه از در ساخته شده بود. اين كار را جف بزوس انجام داد. يك در چوبي بخريد، ترجيحا يك در چوبي تو خالي بدون سوراخ. دو جفت ستون ۴ اينچ در ۴ اينچ در ۶ اينچ نيمه درست كنيد. اين ستون‌ها را با دو جفت براكت‌هاي زاويه‌اي بي‌ريخت به در وصل كنيد. حالا اين ميز را به برنامه‌نويس شركت بدهيد.


كاربران خاص آمازون ارزششان ۵ برابر بيشتر از اي‌بي بيشتر است. ميانگين كاربران خاص آمازون ۱۸۹ دلار براي شركت درآمد دارند. اين مقدار براي اي‌بي فقط ۳۹ دلار است.

در سال ۲۰۰۹، فروشگاه اينترنتي فروش كفش زاپس را به ارزش ۱.۲ ميليارد دلار خريد. 

منبع: گيفت كارت آمازون 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.