۳۱ بازديد

محوطه سازي باغ رستوران يكي از حوزه هاي تخصصي محوطه سازي و طراحي فضاي باغ است كه با بايد حتما به صورت كاملا حرفه اي به آن پرداخته شده و بهترين بهره برداري از فضا و پتانسيل هاي آن صورت بگيرد. اين محوطه سازي بايد به شكلي باشد كه بتوان ضمن بهره برداري از يك فضاي سبز، زمينه لازم براي ايجاد يك رستوران در فضاي باز را نيز فراهم ساخت.

در ادامه با ما همراه باشيد تا در خصوص طراحي براي باغ رستورانبيشتر بدانيم.

با ورود مشتريان به يك باغ رستوران، چيزي كه از پيش انتظار دارند يك فضاي سرسبز با ميز و صندلي هاي رستوران و نورپردازي رويايي و دلنشين است و شما بايد درست چنين چيزي را به آن ها ارائه دهيد تا رضايت كامل مشتريان خود را به دست بياوريد.

به علاوه موضوع علاقه مندي جامعه امروزي به چنين محوطه هاي رستوراني باعث شده تا بيش از پيش رستوران سازي در فضاي سبز موضوعيت پيدا كرده و عده بيشتري به بازگشايي چنين رستوران هايي روي بياورند.

ساخت و ايجاد يك رستوران باغ با در نظر گرفتن اولويت هاي رفاه رستوراني و همين طور ايجاد فضاي سبز، بايد به طور موازي پيش رفته و هر دو وجه اين موضوع به خوبي مورد اهميت قرار بگيرند.

مراحل محوطه سازي باغ رستوران

براي آن كه محوطه سازي باغ رستوران به خوبي پيش برود، لازم است كه مراحل آن نيز مطابق برنامه ريزي انجام شده و در نهايت بهترين نتيجه از چنين پروژه اي گرفته شود. اين مراحل را مي توان مطابق آن چه در زير آمده تعريف كرد:

  • بازديد از محوطه و مساحت موجود

  • دريافت اطلاعات و سليقه مشتري 

  • تطابق دادن نظر مشتري با پتانسيل هاي موجود 

  • ايجاد يك طرح اوليه استاندارد با رعايت سليقه مشتري و امكانات موجود

  • دريافت تائيد نهايي و شروع پروژه

 

انواع مدل هاي محوطه سازي باغ رستوران

محوطه سازي باغ رستوران مي توان به مدل هاي مختلفي طراحي شده و بسته به اين كه سليقه كارفرما چه باشد و چه پلت فرمي را براي پياده سازي ترجيح دهد، يكي از مدل ها و سبك هاي مختلف محوطه سازي انتخاب خواهد شد. از جمله مدل هاي محوطه سازي يك باغ رستوران مي توان به موارد زير اشاره داشت:

  • سبك سنتي

  • سبك كلاسيك

  • سبك مدرن

  • سبك لوكس

  • سبك ايتاليايي

  • و ...

هر يك از اين سبك ها نيازمند مدل سازي خاص خود بوده و در صورتي كه بخواهيد بهترين سبك از طراحي محوطه سازي باغ رستوراني را پياده سازي كنيد، لازم است كه در خصوص هر يك از اين سبك ها اطلاعات كافي به دست آورده، سپس انتخاب داشته باشيد. صرف اين كه شما به سبك ايتاليايي علاقه مند هستيد، باعث نخواهد شد كه پياده كردن چنين سبكي در محيط رستوراني شما، پاسخگو باشد.

بايد حتما پيش از آن شناخت خوبي نسبت به جامعه هدف مشتريان خود داشته و بدانيد كه چه سبكي باعث جذب آن ها شده و مي تواند سطح رضايت مشتريان را بالا ببرد. به اين شكل فرصت خواهيد داشت كه از سبك طراحي محوطه فضاي سبز رستوراني خود، بهترين بهره برداري براي افزايش فروش را نيز داشته باشيد. اين در واقع يك فرصت بازاريابي است كه كمك مي كند تا به جذب مشتريان بيشتر و تبديل آن ها به مشتريان وفادار، كمك كرده و در نهايت سودآوري قابل توجه تري داشته باشيد.

عناصر طراحي باغ رستوران

براي آن كه بتوانيد بهترين طراحي باغ رستوران را ايجاد و پياده سازي كنيد، استفاده از عناصري چون پل هاي چوبي، پرگولاهاي بزرگ، آلاچيق، آبنما، مسيرهاي سنگي، صخره اي، بركه، آبشار، حوضچه و .... جايگاه مناسبي خواهند داشت.

در صورتي كه تصميم به ايجاد كردن يك محوطه رستوراني سنتي داشته باشيد، تعبيه تخت هاي رستوراني نيز جايگاه خاص خود را داشته و مي تواند بسيار زيبايي و كارايي عالي به وجود بياورد.

بسته به اين كه گستردگي فضا چقدر باشد، هر يك از اين عناصر كارايي خود را داشته و مي توان با اضافه كردن آن ها به محوطه، بهترين برداشت را ايجاد كرد.

نكته: در طراحي باغ رستوران بايد حتما فضاي مناسب و قابل قبول براي رفت و آمد مشتريان تعبيه شده و بهينه سازي براي شرايطي كه تجمع زيادي وجود داشته و رفت و آمد در اوج ترافيكي خود باشد، صورت بگيرد.

كلام آخر

شما چه نظري درباره محوطه سازي باغ داريد و در صورتي كه تصميم به برپا كردن چنين محيطي داشته باشيد، چه سبكي را ترجيح مي دهيد؟ نظرات و پيشنهادات خود در اين زمينه را با ما و ديگر كاربران وب سايت در ميان بگذاريد. همين طور توصيه مي كنيم كه اين مطلب را با دوستان و آشنايان خود به اشتراك بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.