يكي از پربازديدترين شهرهاي ايران كه هرساله مسافران بسياري را مي‌پزيرد، شهر مشهد مقدس است. مشهد شهري است كه افراد بسياري براي زيارت و سياحت به آن سفر مي‌كنند و سفر خود را چندروزي در اين شهر مي‌گذرانند. شهري بزرگ كه پايتخت معنوي ايران ناميده شده است. اين كلان شهر مانند تمامي كلان شهرهاي ديگر داراي جاذبه‌هاي گردشگري و توريستي بسياري بوده كه سبب مي‌شود تا مخاطبان بيشتري را براي سفر به سمت خود جلب كند. 

يكي از جاذبه‌هاي مشهد براي مسافران، مراكز خريد اين شهر هستند. مشهد از آن دسته شهرهايي است كه مراكز خريد بسياري داشته و جنس‌هاي مختلف و مناسب را با قيمت‌هاي معقول مي‌توان در آن پيدا كرد. در صورتي كه در حين سفر به مشهد، به دنبال خريد نيز هستيد، در ادامه مقاله همراه ما باشيد. در اين مقاله قرار است تا براي شما تعدادي از مراكز خريد مشهد را معرفي كرده و با بيان نكاتي درباره آن‌ها، استفاده شما از اين مراكز خريد را ساده‌تر كنيم. خوب با اين مقدمه نسبتا بلند قصد دارم به شما از خدمات قطارهاي فدك بگويم، بليط قطار تهران مشهد رفت و برگشت را با قيمت مناسب تهيه كنيد. و داستاني زيبا براي خود و خانواده رقم بزنيد. 


بازار رضا

اولين گزينه از مراكز خريد مشهد كه ممكن است هر زائري پس از زيارت حرم براي خريد به سمت آن برود، بازار رضا مشهد است. اين بازار كه در ضلع شرقي خيابان اما رضا و در فاصله بسيار كمي با حرم قرار دارد، از قديمي‌ترين بازارهاي فعال مشهد است. گفته مي شود كه اين بازار در سال 1355 ساخته شده است. اين بازار به شكل دوطبقه ساخته شده است و از يك سمت به خيابان 17 شهريور و از سمت ديگر به فلكه آب دسترسي دارد. همين موضوع سبب شده است تا اين بازار به‌عنوان يك بازار محبوب براي زائرين شناخته شود و بتواند ساليان سال فعاليت خود را ادامه دهد. شكل ظاهري اين بازار همچنان همان شكل سنتي خود بوده و در مغازه‌هاي مختلف، انواع و اقسام محصولات موردنياز خود را مي‌توانيد خريداري نماييد.

بازار بزرگ مركزي مشهد

از ديگر مراكز خريد مشهد مي‌توان به بازار مركزي اشاره كرد. اين بازار كه در سال 1377 ساخته شده است، در نزديكي چهارراه شهدا و نزديك به حرم قرار دارد. از همين رو اين بازار انتخاب مناسبي براي خريد سوغاتي زائران بوده و در آن مي‌توان انواع و اقسام سوغاتي‌هاي مختلف مشهد را خريداري كرد. از مهر و تسبيح و جانماز تا زعفران و زرشك سوغاتي را مي‌توان در اين بازار مشاهده و خريداري كرد.

مجتمع تجاري زيست خاور

زيست خاور، بازاري است كه در مركز شهر قرار داشته و به‌عنوان يكي ديگر از بازارهاي قديمي مشهد شناخته مي‌شود. ساخت اين بازار به سال 1357 برمي‌گردد كه آن را به‌عنوان يك بازار قديمي و فعال در شهر مشهد معرفي مي‌كند. در اين بازار از انواع و اقسام لباس تا سوغاتي‌هاي مشهد را مي‌توانيد مشاهده كنيد و خريداري خوبي را براي خود رقم بزنيد. اين مركز خريد در اول خيابان كوهسنگي و دور ميدان شريعتي (تقي آباد سابق) قرار داشته و دسترسي مناسبي براي زائران به همراه دارد.

مجتمع تجاري زيست خاور (1400)|تمام اطلاعات موردنياز براي سفر

مجتمع تجاري زيست خاور مشهد

برج تجاري آلتون

يكي ديگر از مراكز خريد مشهد كه به‌عنوان برجي تجاري و محبوب شناخته مي‌شود، برج آلتون است. برج تجاري آلتون جز بازارهاي لوكس مشهد محسوب مي‌شود كه در آن مي‌توانيد اجناس باكيفيت را در قيمت‌هاي مختلفي مشاهده كرده و خريد خوبي را باري خود رقم بزنيد. از ساخت اين برج تجاري سال‌هاي زيادي نمي‌گذرد و به‌عنوان بازار جديدي شناخته مي‌شود. در طبقه آخر و چهارم اين برج، رستوران پسران كريم قرار داشته كه پس از خريد مي‌تواند ميزبان مناسبي براي شام يا ناهار شما باشد.

مركز خريد آرميتاژ

يكي از لوكس‌ترين و شيك‌ترين مراكز خريد مشهد كه سن و سالي هم ندارد، مركز خريد آرميتاژ است. اين مركز خريد 34 طبقه دارد كه تنها از طبقه منفي يك تا سوم آن به بخش تجاري اختصاص داده شده است. با استفاده از سه ورودي مختلف براي اين بازار، دسترسي راحت و مناسبي براي خريداران فراهم شده است تا به‌راحتي بتوانند از خيابان‌هاي مختلف، راهي اين مركز خريد شوند. از لوازم خانگي تا انواع و اقسام لباس را مي‌توانيد از اين برج خريداري كنيد. ضمن اينكه در طبقه بالاي اين برج، فودكورت آرميتاژ قرار دارد و طبقه بعدي آن نيز كافي شاپ و رستوران براي استفاده خريداران آماده شده است. در صورتي كه علاقه به گشت و گذار در اين مركز تجاري را داريد، لازم است تا به خيابان هفت‌تير مشهد برويد. در حاشيه اين خيابان و نبش هفت‌تير هشت، مي‌توانيد اين مركز خريد تجاري را مشاهده كنيد.

بازار فردوسي مشهد

يكي ديگر از مراكز خريد مشهد، بازار فردوسي است. اين بازار به تنوع زياد محصولات و قيمت مناسب خود شهرت يافته است. همين موضوع سبب استقبال مخاطبان بسياري از اين بازار شده است. نظم اين بازار و مشخص بودن محصولات هر طبقه يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين بازار است. براي خريد لباس كودك و سيسموني، لازم است به طبقه منفي يك برويد. در طبقه همكف، مغازه‌هاي پوشاك آقايان و بانوان قرار دارد. طبقه بعدي به انواع كيف و كفش و روسري و مانتو اختصاص دارد. در طبقه مثبت دو نيز مي‌توانيد خريدهاي ضروري يك عروسي را انجام دهيد.

مجتمع تجاري ويلاژ توريست

آخرين مورد از مراكز خريد مشهد كه قرار است در اين بخش به آن بپردازيم، مجتمع تجاري ويلاژ توريست است. اين مجتمع تجاري، داراي معماري مدرن و زيبايي بوده كه در نوع خود كاملاً منحصربه‌فرد است. در اين مجتمع چهار طبقه، سه طبقه تجاري و يك طبقه براي سرگرمي و بازي اختصاص داده شده است. در سه طبقه بالايي اين مجتمع مي‌توانيد خريدهاي خود را انجام داده و در نهايت براي استراحت و خوردن غذا، به طبقه منفي يك برويد.

پرديس ويلاژ توريست مشهد عكس و فيلم، نقشه و آدرس، نظرات | سلطان سفر

ويلاژ توريست؛ مجتمعي تجاري براي خريد و سرگرمي

جمع‌بندي 

در صورتي كه مقاله را تا به اينجا همراه ما بوده باشيد، اكنون اطلاعات دقيقي را درباره مراكز خريد مشهد به دست آورده‌ايد. مراكزي كه هركدام در قسمتي از شهر قرار داشته و براي خريدهاي متنوعي مناسب هستند. اطلاع داشتن از مراكز مختلف مي‌تواند به شما كمك كند تا براي خريد خود به بازار متناسبي رفته و بتوانيد خريد خود را با سرعت و كيفيت بهتري انجام دهيد. اميد است با آشنايي با اين 7 مركز خريد مشهد، اطلاعات كافي را در اين باره به دست آورده باشيد. 

 

منبع: قطار فدك 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.