۳۱ بازديد

آيا قصد راه اندازي اتاق سرور را داريد؟ توجه داشته باشيد كه اتاق سرور يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك شركت محسوب مي‌شود چون تمام اطلاعات مهم و محرمانه شركت در ديتا سنر ذخيره مي‌شود، لازم به ذكر است بدانيد يكي از مهمترين مسائل براي راه اندازي اتاق سرور طراحي آن است زيرا در هنگام طراحي بايد به نكته‌هاي زيادي توجه كرد.

اگر تمام  مسائل در راه اندازي اتاق سرور رعايت نشود شما نمي توانيد يك اتاق سرور استاندارد در اختيار داشته باشيد. شايان ذكر است بدانيد كه ما در اين محتوا قصد داريم مباحث مهم و كليدي مربوط به طراحي و راه اندازي اتاق سرور را مورد بررسي قرار دهيم كه مي تواند تاثير زيادي در طراحي يك اتاق سرور داشته باشد.

يكي از مشكلات بزرگ اجاره سرور است زيرا بسياري از شركت‌ها به جاي راه اندازي اتاق سرور به دنبال اجاره ديتاسنتر هستند تا بتوانند در هزينه ها صرفه جويي كنند اما اين كار اشتباه است زيرا اين كار درمان نيست و يك شركت نميتواند تا ابد به اجاره ديتا سنتر بپردازد  و در نهايت بايد براي راه اندازي ديتا سنتر اقدام كند. 

همانطور كه مي دانيد در حال حاضر شركت هاي زيادي وجود دارند كه فضا و تجهيزات كافي براي ديتاسنتر را در اختيار عموم قرار مي دهند اما بهتر است بدانيد كه بهترين راه مي تواند راه اندازي اتاق سرور باشد در نتيجه پيشنهاد مي‌كنيم تا انتهاي اين محتوا ما را همراهي كنيد چون مباحثي كه در اين محتوا مطرح مي‌شود راهنماي بسيار خوبي براي طراحي ديتا سنتر استاندارد مي باشد.

موارد مهم براي راه اندازي اتاق سرور

براي اينكه بتوانيد يك اتاق سرور استاندارد طراحي بايد چند آيتم را در نظر داشته باشيد. براي مثال بايد بدانيد كه چه مقدار تجهيزات نياز داريد و به همان اندازه متراژ اتاق سرور را در نظر بگيريد، مبحث بعد نحوه ارتباط  تجهيزات با بيرون از مجموعه است كه مي تواند تاثير زيادي در نوع طراحي اتاق سرور داشته باشد، در مبحث سوم بايد به نوع كاربران خود توجه كنيد در واقع بايد بررسي كنيد كه كاربران شما چه اشخاصي هستند.

در رده چهارم بايد به اهميت اطلاعات توجه كافي داشته باشيد زيرا اگر اهميت اطلاعات براي شما بسيار زياد است بايد حاله هاي امنيتي را افزايش دهيد، يكي از مباحث بسيار مهم در طراحي اتاق سرور آينده نگري است زيرا تكنولوژي روز به روز در حال پيشرفت است و شما بايد پيش‌بيني كنيد كه تا ۱۰ سال آينده چه تغييراتي در اتاق سرور اعمال خواهيد كرد.

 بعد از اينكه اين مسائل را به طور كامل بررسي كرديد به راحتي مي‌تواند تجهيزات مورد نظر خود را خريداري كنيد و براي راه اندازي اتاق سرور اقدام نماييد اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه در هنگام خريد تجهيزات به دنبال قطعات ارزان نرويد اما سعي كنيد تا جايي كه مي‌توانيد در چارچوب بودجه كه در نظر گرفته‌ايد تجهيزات را خريداري كنيد.

نتيجه گيري

مطمئنا تا قبل از مطالعه اين محتوا اطلاعات كافي نسبت به راه‌اندازي اتاق سرور نداشته‌ايد و نمي دانستيد كه براي راه‌اندازي اتاق سرور بايد چه آيتم هايي را رعايت كنيد اما در حال حاضر به راحتي مي توانيد فضاي مورد نظر خود را آناليز كرده و بر اساس حجم كار و تجهيزات براي راه اندازي اتاق سرور اقدام كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.