۴۳ بازديد

رنگ كردن خانه مي‌تواند گاها، هزينه‌هاي زيادي را ايجاد كند، از اين را مي‌تواند با محدود كردن دامنه تحت پوشش و استفاده معقولانه‌تر از رنگ، هزينهنقاشي ساختمان را تا حدود زيادي كاهش داد. در ادامه قصد داريم به بيان 6 نكته كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد هزينه نقاشي ساختمان را كاهش دهيد خواهيد پرداخت. با ما همراه باشيد.

صرفه جويي در هزينه نقاشي ساختمان

براي ايجاد تنوع يا تغيير دكوراسيون، نقاشي ساختمان مي‌تواند يك گزينه عالي و كم‌هزينه‌تر از ساير آيتم‌هاي دكوري باشد. اما با تفكر و برنامه‌ريزي مي‌توانيد، هزينه نقاشي ساختمان را چه در بيرون و چه در داخل خانه، به حداقل برسانيد. در اين موارد تفاوتي ندارد كه يك نقاش حرفه‌اي فرآيند رنگ‌آميزي خانه را انجام مي‌دهد و يا خودتان دست‌به‌كار شده‌ايد. در ادامه به بيان برخي موارد كه مي‌توانيد به شما در كاهش هزينه‌ها كمك كند، خواهيم پرداخت.

C:UsersG10Desktopنقاشي ساختمان.jpg

  • تخمين قيمت رنگ آميزي ساختمان

قبل از نقاشي ساختمان، لازم است كه هزينه‌هاي احتمالي را برآورد كنيد، تا بتوانيد بودجه خود را مديريت كرده و به‌طور آگاهانه انتخاب كنيد. قيمت نقاشي ساختمان بسته به نوع رنگ، سطوح خارجي يا داخلي، تزئينات و... متغير مي‌باشد.

  • كاهش هزينه نقاشي ساختمان

به‌طوركلي هزينه نقاشي ساختمان به دو دسته تقسيم مي‌شود:

هزينه‌هاي مربوط به نيروي كار:

بزرگ‌ترين بخش هزينه‌ها به اين قسمت مربوط مي‌شوند. بخش زيادي از زمان در هنگام نقاشي ساختمان، براي آماده‌سازي سطح كار صرف مي‌شود، تا درنتيجه رنگ بهتر روي سطح اعمال شود. بنابراين يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد هزينه‌ها را به مقدار زيادي كاهش دهد، درواقع كاهش زماني است كه نقاش روي تميز كردن، بتونه كردن و... صرف مي‌كند.

  • هزينه رنگ‌آميزي و مواد

بعد از هزينه‌هاي مربوط به نيروي كار، رنگ به‌عنوان بزرگ‌ترين هزينه در نقاشي ساختمان محسوب مي‌شود. قيمت رنگ مي‌تواند به عوامل مختلفي ازجمله كيفيت يا ويژگي‌هاي خاص رنگ بستگي داشته باشد. به‌عنوان مثال: برخي از رنگ‌ها در برابر كپك و باكتري مقاوم‌اند و برخي ديگر ممكن است بو يا گاز كمتري داشته باشند. در اين موارد مي‌توانيد با بررسي نمونه‌هاي مختلف و مقايسه، نمونه مناسب‌تري انتخاب كنيد. بعد از رنگ، هزينه‌هاي ديگري نيز مانند: نوار، برس، غلتك و ساير تجهيزات و لوازم موردنياز وجود دارد.

6 نكته براي صرفه جويي در هزينه نقاشي ساختمان

با استفاده از مواردي كه در بالا بيان شد، مي‌توانيد هزينه‌هاي خود را به‌طور مؤثري كاهش دهيد، اما نكات ديگري نيز وجود دارد كه مي‌تواند به شما در كاهش قيمت نقاشي ساختمان كمك كند كه در ادامه به بيان برخي از آن‌ها خواهيم پرداخت:

  • پيشنهاد‌هاي مختلفي را بررسي كنيد.

حتماً قبل از استخدام نقاش ساختمان، پيشنهاد‌هاي و سرويس‌هاي مختلف را موردبررسي قرار دهيد. با پرس‌وجو از دوستان يا پلتفرم‌هاي مختلف، مناسب‌ترين قيمت و باكيفيت‌ترين مورد را انتخاب كنيد. حتماً از نقاش درباره اينكه چه مقدار زمان براي آماده‌سازي و نقاشي، چه نوع رنگي  استفاده مي‌كند، چندلايه رنگ به كار مي‌برد و ساير هزينه‌ها، سؤال كنيد.

  • قبل از انجام كار قرارداد تنظيم كنيد.

تنظيم قرارداد به‌صورت كتبي، مي‌تواند قيمت و كيفيت را براي شما تضمين كند. اين قرارداد مي‌تواند بسيار ساده باشد، به‌عنوان مثال بنويسيد: ما قصد داريم ديوار را بتونه بزنيم و سپس دولايه رنگ به كار ببريم.

  • برخي از كارهاي نقاشي را خودتان انجام دهيد.

شما مي‌توانيد با انجام برخي كارها مانند: خريد يا اجاره تجهيزات رنگ‌آميزي، تميزكاري سطح موردنظر براي پوشش رنگ و...، در كاهش هزينه‌ها نقش مؤثري داشته باشيد.

  • رنگ‌آميزي را زمان زيادي به تعويق نيندازيد.

رنگ‌آميزي مجدد را قبل از ظاهر شدن نشانه‌هاي سايش يا پوسته‌پوسته شدن رنگ انجام دهيد. اين كار به كاهش زمان آماده‌سازي سطح كمك مي‌كند و درنهايت قيمت نقاشي ساختمان را كاهش مي‌دهد.

  • محدوده عمليات را كاهش دهيد.

قبل از امضاي قرارداد به دنبال راهي براي كاهش محدوده و كارهايي كه براي شما مهم نيستند باشيد. به‌عنوان مثال براي صرفه‌جويي در رنگ و زمان، ممكن است بخواهيد از رنگ‌آميزي سقف و فضاي داخلي كمد ديواري خودداري كنيد.

  • استراتژي نقاشي را مشخص كنيد.

به‌عنوان مثال در برخي موارد در رنگ‌آميزي مجدد، درصورتي‌كه رنگ قبلي ويژگي‌هاي مطلوب را داشته باشد، مي‌توان از يك لايه رنگ به‌جاي دو لايه رنگ بر روي آن استفاده كرد. ازاين‌رو شرايط مختلف ساختمان را بررسي كرده و استراتژي خوبي را براي كاهش هزينه نقاشي ساختمان به كار ببريد.

جمع بندي

با به‌كارگيري موارد ذكرشده مي‌توانيد هزينه نقاشي ساختمان را به‌طور مؤثر كاهش دهيد و بودجه خود را براي موارد مهم‌تر ذخيره كنيد. در آخر توجه داشته باشيد كه براي نقاشي ساختمان از موسسه‌ها و افراد ماهر در اين زمينه كمك بگيريد و صرفاً پايين‌ترين قيمت نقاشي ساختمان را انتخاب نكنيد و كيفت كار را با دقت بررسي كنيد.

منبع: 6 نكته براي صرفه‌جويي در هزينه نقاشي ساختمان


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.