۴۱ بازديد

تنظيم دماي كولر گازي با استفاده از ريموت كنترل انجام مي‌شود و كاركرد اين وسيله غالبا در همه مدل‌هاي كولر گازي مشابه هم خواهد بود. برخي افراد ممكن است در تنظيم باد سرد كولر گازي در تابستان و تنظيم باد گرم كولر گازي در زمستان با مشكل روبرو شوند يا با نحوه كار ريموت كولر گازي آشنايي نداشته باشند.

كولرهاي گازي با دارا بودن عملكرد سرمايشي و گرمايشي به عنوان يكي از بهترين سيستم‌هاي تهويه مطبوع مورد استفاده قرار مي‌گيرند. كولرهاي گازي داراي ظرفيت هاي مختلفي هستند و مصرف كنندگان مي‌توانند با توجه به نياز خود، اقدام به خريد كولر گازي نمايند.

آموزش تنطيمات باد سرد و باد گرم كولر گازي و نحوه كار با ريموت كنترل در ادامه ارائه شده است.

تنظيم باد سرد كولر گلزي در تابستان و باد گرم در زمستان

كولر گازي از جمله وسايلي است كه در فصل تابستان از وضعيت سرمايش آن و در فصل زمستان از وضعيت گرمايش آن استفاده مي‌شود. براي تشخيص حالت گرمايش، كافيست برچسب فني يا دفترچه راهنماي كولر گازي را بررسي كنيد.

ممكن است اين سوال براي شما پيش بيايد كه تنظيم باد كولر گازي در حالت گرمايش يا سرمايش چگونه است؟ آيا نياز به تنظيمات خاصي دارد يا با استفاده از ريموت كنترل قابل انجام است؟

در كولر گازي‌هاي اينورتر، با استفاده از ريموت كنترل مي‌توانيد به راحتي باد كولر گازي را تنظيم كنيد. براي تنظيم باد سرد كولر گازي پس از انتخاب گزينه Mood مي‌بايست دكمه Cool و براي تنظيم باد گرم دستگاه در زمستان، دكمه Heat را انتخاب كنيد.

در غيراينصورت بايد از تكنسين متخصص كمك بگيريد تا باد كولر گازي شما را تنظيم نمايد.

نحوه استفاده از كنترل كولر گازي

كاركرد كنترل در اكثر مد‌ل‌هاي كولر گازي به هم شبيه است و عملكرد يكساني دارد. با تنظيم صحيح دماي كولر گازي در فصل تابستان و زمستان، علاوه بر فشار كمتر به كمپرسور، باعث افزايش طول عمر دستگاه و كاهش مصرف برق خواهيد شد.

در صورتي كه ريموت كنترل شما عملكرد درستي ندارد يا به خوبي كار نمي‌كند، ابتدا باتري‌هاي آن را تعويض كنيد. چنانچه مشكل پابرجا بود، از يك تكنسين تعمير كولر گازي (نصب-سرويس-تعمير-كولر-گازي/karabama.com) كمك بگيريد.

 نحوه استفاده از كنترل كولر گازي و كاركرد هريك از دكمه‌هاي اسپليت:

  • دكمه START/STOP كولر گازي:

براي روشن و خاموش كردن دستگاه از دكمه روشن / خاموش يا START/STOP استفاده مي‌شود.

  • دكمه Mode كولر گازي

با انتخاب دكمه Mode مي‌توانيد نوع عملكرد كولر گازي را انتخاب كنيد:

  1. Fan: با انتخاب كليد فن، سرعت باد خروجي را كم، متوسط و زياد كنيد.

  2. Cool: دكمه Cool كه به شكل دانه برف است و وظيفه توليد سرما دارد.

  3. Heat: اين كليد به شكل خورشيد است و باعث توليد گرما خواهد شد.

  4. Auto: با انتخاب اين كليد، كولر گازي در حالت اتوماتيك قرار مي‌گيرد. اگر براي مدت طولاني در اتاق حضور نداريد، مي‌توانيد اين حالت را فعال كنيد. با فعال كردن حالت Auto كولر گازي، دماي محيط را تنظيم مي‌كند.

  5. Dry: اين دكمه به شكل قطره آب است و رطوبت هوا را كاهش مي‌دهد.

  • دكمه Temp كولر گازي

كاربرد دكمه Temp، تنظيم درجه حرارت اتاق (كم و زياد كردن درجه هوا) است.

  • دكمه Fan Speed كولر گازي

با فشردن اين دكمه مي‌توانيد نوع سرعت فن كولر را كه داراي چهار حالت كم، متوسط، زياد و اتوماتيك است، تغيير دهيد.

  • دكمه Turbo كولر گازي

با فعال كردن اين گزينه، كولر گازي با حداكثر توان خود كار مي‌كند.

  • دكمه Swing كولر گازي

كاربرد دكمه Swing بالا و پايين شدن پره‌هاي كولر گازي و تعيين جهت باد است. در واقع اين كليد جريان هوا را به طور متوالي به طرف بالا و پايين هدايت مي‌كند.

نكته: در حالت سرمايش بايد پره‌هاي هدايت كننده هوا را به سمت بالا و در حالت گرمايش پره‌ها را به سمت پايين تنظيم كنيد.

  • دكمه Timer كولر گازي

براي روشن يا خاموش كردن خودگار كولر گازي در زمان مشخص، از اين دكمه استفاده كنيد.

  • دكمه Sleep / Time up كولر گازي

براي خاموش كردن خودكار كولر گازي، از دكمه Sleep / Time up استفاده كنيد.

  • دكمه Reset كولر گازي

در صورت بهم ريختن تنظيمات كولر گازي مي‌توانيد از اين دكمه استفاده و دستگاه را  مجدد راه‌اندازي كنيد.

  • دكمه Clock كولر گازي

دكمه Clock براي تنظيم ساعت كولر گازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

  • دكمه Room Temperature Checking كولر گازي

براي آگاهي از دماي فعلي اتاق، از اين كليد استفاده شده و عملكردي مشابه دماسنج دارد.

  • دكمه Eco كولر گازي

كليد Eco معمولا در ريموت كنترل‌هاي جديد وجود دارد. با فشردن آن، حالت بهينه (صرفه جويي) فعال مي‌شود كه در كاهش مصرف انرژي موثر خواهد بود.

  • دكمه Plasma كولر گازي

براي فعال سازي فيلتر پلاسما كه براي تصفيه هوا كاربرد دارد، از اين دكمه استفاده مي‌شود.

نحوه تنظيم باد سرد كولر گازي در تابستان

دكمه Mood يكي از اصلي‌ترين كليدهاي ريموت كولر گازي است كه با فشردن آن مي‌توانيد حالت دستگاه را تغيير دهيد. پس از انتخاب اين دكمه، با توجه به نوع كولر گازي، 4 حالت روي پنل داخلي نمايش داده مي‌شود.

با فعال كردن گزينه Cool كه به شكل دانه برف است، حالت سرمايش كولر گازي فعال مي‌شود.

نحوه تنظيم باد گرم كولر گازي در زمستان

تنظيم باد گرم كولر گازي در زمستان با استفاده از ريموت كنترل دستگاه به راحتي امكان‌پذير است. براي تنظيم باد گرم كولر گازي بعد از روشن كردن دستگاه، دكمه Mode را انتخاب كنيد. پس از انتخاب اين گزينه به حالت‌هاي عملكرد كولر گازي دسترسي داريد. براي فعال كردن حالت گرمايشي، گزينه Heat را انتخاب نماييد.

بهترين دماي كولر گازي در تابستان

بهترين دما براي كولر گازي در تابستان، بين 22 تا 25 درجه سانتي گراد است. در شب‌هاي تابستان نيز بهتر است دما بين 30 تا 32 درجه باشد. با توجه به مصرف بالاي برق كولر گازي، در صورتي كه دماي آن به درستي تنظيم نشود، شاهد افزايش هزينه قبض برق خواهيد بود.

بهترين دماي كولر گازي در زمستان

بهترين دماي كولر گازي در زمستان، دماي بين 26 تا 28 درجه سانتي گراد است. با تنظيم دماي درست در زمستان علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي و كاهش هزينه برق، فشار كمتري به كمپرسور وارد شده و موجب افزايش طول عمر كولر گازي شما خواهد شد.

كلام پاياني

اكثر كولر هاي گازي داراي دو عملكرد سرمايشي و گرمايشي هستند. در صورتي كه دستگاه حالت گرمايش داشته باشد، روي برچسب آن عبارت HEATING درج شده است.

براي فعال كردن حالت سرما، كافيست دكمه Mode را تا زماني كه علامت دانه برف نمايش داده شود، فشار دهيد.

براي فعال كردن عملكرد گرمايشي، دكمه Mode را تا زماني كه علامت خورشيد روي صفحه نمايش داده شود، فشار دهيد سپس دماي دلخواه خود را تنظيم نماييد.

در كولر گازي‌هاي اينورتر، تنظيم دما و تبديل حالت گرمايش به سرمايش و بالعكس، به راحتي با استفاده از كنترل قابل انجام است.

در برخي از مدل‌ها لازم است تنظيم دماي كولر گازي توسط تكنسين متخصص انجام شود. مركز كاراباما (karabama.com) داراي سال‌ها تجربه در زمينه نصب و تعمير كولر گازي در تهران (تعمير-كولرگازي-تهران/karabama.com) و ساير شهرستان‌هاي اين استان بوده است و دستگاه شما را در كم‌ترين زمان و باكيفيتي بالا تعمير خواهد كرد. همچنين كاراباما، امكان ارائه خدمات فوري نصب و تعمير كولر گازي در كرج (تعمير-كولر-گازي-در-كرج/karabama.com)، اصفهان، گيلان را نيز براي مشتريان فراهم كرده است.

مقايسه كولر گازي هاي ايراني و خارجي

به دليل تنوع بسيار زياد برندهاي ايراني و خارجي، انتخاب بهترين نوع كولر گازي از نظر كيفيت و قيمت اندكي مشكل به نظر مي‌رسد و ممكن است خريداران كولر گازي را دچار سردرگمي كند. از مهم‌ترين نكاتي كه مي‌بايست هنگام خريد كولر گازي – چه برندهاي ايراني و چه برندهاي خارجي در نظر داشته باشيد، مي‌توان به ظرفيت دستگاه، شرايط آب و هوايي منطقه، نوع كمپرسور، مساحت محل مورد نظر، برچسب انرژي و ميزان مصرف برق اشاره كرد.

چه برندهاي ايراني و چه برندهاي خارجي داراي كيفيت‌هاي متفاوتي هستند و لازم است با توجه به امكانات آنها و قيمت مورد نظر،  اقدام به خريد بهترين كولر گازي نماييد. برندهاي ايراني كولر گازي نيز علاوه بر قيمت مناسب، داراي كيفيت بالايي بوده و مي‌تواند گزينه بسيار مناسبي براي خريد باشد. 

هريك از برندهاي ايراني و خارجي كولر گازي ممكن است پس از مدتي با مشكل روبرو شده و نياز به تعميرات داشته باشد به منظور جلوگيري از آسيب به دستگاه حتما براي تعمير كولر گازي سامسونگ، هايسنس، تهويه و ... از تكنسين‌هاي متخصص در اين زمينه كمك بگيريد.

https://vazeh.com/

تعمير-كولر-گازي-ال-جي/karabama.com

تعمير-كولر-گازي-سامسونگ/karabama.com

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1255609


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.