۳۷ بازديد

اگر خوردن انواع برنج و خوشرت خسته شديد، خوب بايد به شما بگويم كه لازم نيست حتما به سراغ غذاهاي فرنگي برويد. كوكو سبزي يكي از غذاهايي است كه خيلي ساده و سريع آماده مي شود و مي توان از آن انواع ساندويچ را تهيه و نوش جان كرد. با ما همراه باشيد. 

C:UsersG10Desktopطرز تهيه كوكو سبزي.jpg

مواد لازم

  • 400 گرم سبزي كوكو (تره، جعفري، گشنيز، شويد)

  • 2 عدد تخم مرغ

  • كمي سير رنده شده

  • نمك، فلفل و زردچوبه

  • گردو و زرشك

  • 1 قاشق غذاخوري آرد

  • روغن


طرز تهيه كوكو سبزي

براي آماده كردن چاشني‌ كوكوي سبزي، 1 قاشق غذاخوري روغن را در ماهيتابه روي شعله ملايم حرارت دهيد.  زرشك و زعفران دم كرده را به آن اضافه كرده و به مدت 1 دقيقه هم بزنيد. بعد از آماده شدن زرشك، آن‌ها را كنار بگذاريد. (kookoo sabzi)

تخم‌مرغ‌ها را در يك ظرف مخلوط كن بزرگ بشكنيد. ادويه، نمك، فلفل، و زردچوبه را اضافه كنيد. با چنگال كمي آن را هم بزنيد. سير، مغز گردو، آرد و سبزيجات را به آن اضافه كنيد. مخلوط را با چنگال خوب هم بزنيد.

كمي روغن را در يك تابه روي شعله ملايم حرارت دهيد. مخلوط آماده شده را در آن ريخته و در قابلمه را بگذاريد تا به خوبي برشته شود (حدود 15 الي 20 دقيقه). كوكو را برگردانده و به مدت 10 الي 15 دقيقه ديگر حرارت دهيد تا طرف ديگر آن نيز طلايي شود. كوكوسبزي را به ظرف مورد نظر منتقل كرده و با استفاده از زرشك و گردو آن را تزئين كنيد.

فوت و فن هاي كوكوي پف دار و خوشمزه چيست؟

نكته شماره 1: براي اينكه كوكو سبزي شما پف بيشتري داشته باشد بعد از اضافه كردن تخم مرغ با چنگال مايه كوكو سبزي را خوب هم بزنيد. البته توجه داشته باشيد كه پف دار بودن كوكو نه تنها باعث خوشمزه شدن آن مي‌شود بلكه ظاهر زيبايي به غذا خواهد داد. 

(get recipe)

نكته شماره 2: بسياري در بخش نظرات از ما سوال مي‌پرسند كه تركيب سبزي كوكو چگونه است؟ نسبت تره، جعفري، گشنيز، شويد در كوكو سبزي بايد يكسان باشد. تا يك كوكوي خوشمزه داشته باشيد.

نكته شماره 3: كوكو سبزي با زرشك و گردو بسيار خوشمزه مي‌شود اما بسته به ذائقه مي‌توانيد يكي از آن‌ها يا هر دو را حذف كنيد. اين طرز پخت را كوكو سبزي مجلسي نامگذاري مي‌كنيم. و براي مهماني بسيار خوش خوراك و زيباست.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.