۳۱ بازديد

  • ابعاد سوله دست دوم: براي خريد سوله دست دوم بايد توجه داشت كه آيا طول، عرض و ارتفاع سوله مطابق با مشخصات مورد نياز خريدار است يا خير. در بسياري از موارد افراد هنگام ارائه مشخصات طول و عرض سوله گاهي تبر به تيشه و گاهي پشت به پشت اندازه گيري مي كنند و هنگام اجراي پايه سوله دست دوم گاهي برعكس عمل مي شود كه اين امكان را فراهم مي كند. براي نصب سوله .اين كار غير قابل قبول است و مشكلات زيادي ايجاد مي كند و يا در برخي موارد مي توان قبل از خريد سوله دست دوم اقدام كرد. 

  • وزن سوله دست دوم: در برخي موارد خريداران سوله دست دوم به دنبال كيلوگرم ساخت و ساز بوده و سودآوري را با ساخت سوله با سوله دست دوم مقايسه مي كنند كه در بسياري از موارد به اين دليل است كه سوله دست دوم وزنش بيشتر از سوله جديد هست . زيرا سوله جديد با توجه به استاندارد بودن و ضوابط نظام مهندسي، نرم افزارهاي طراحي و از همه مهمتر نورپردازي قابل تشخيص است، در صورتي كه نمي توان گفت سوله دست دوم اينچنين است.

  • كيفيت سوله دست دوم: در هنگام خريد و بررسي ضوابط خريد سوله دست دوم توجه به اصطكاك سوله دست دوم يا پوسيدگي قطعات نسبت به عمر مفيد آن از اهميت ويژه اي برخوردار است. از ساختار، پوسيدگي بايد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر يك سوله جديد با بازده مفيد 50 ساله با عدد x به پايان برسد، و يك سوله دست دوم با بازده مفيد 25 ساله با نصف همان عدد x به پايان برسد، به اين معني است كه منطقي نيست. .

  • محل قرارگيري سوله دست دوم: در بسياري از مواقع خريداران سوله دست دوم بدون توجه به موقعيت سوله از نظر برف و باد و زلزله اقدام به خريد و نصب سوله مي كنند و در مواقع بحران آسيب هاي جبران ناپذيري را متحمل مي شوند. زيرا بسياري از سوله هاي دست دوم از محل اصلي نصب مي شوند، بدون در نظر گرفتن مسائل ايمني سازه نسبت به سايت جديد. در اجراي سوله دست دوم بايد به رنگ و زيرسازي سوله دست دوم توجه ويژه اي داشت چرا كه از رنگ هاي معمولي يا بازسازي شده در مناطق مرطوب و گرم نمي توان استفاده كرد زيرا بازده زماني استفاده از سوله دست دوم است. ساختار تا 10 برابر كاهش مي يابد. مثلاً اگر سوله مخصوص مناطق خشك كشور است و به مرور زمان باز مي شود و پوسيده مي شود و حتي رنگ آميزي مي شود، در مناطق گرم و مرطوب در عرض چند سال به سرعت اكسيد مي شود و ظاهر بسيار بدي پيدا مي كند و غيرقابل استفاده مي شود و اغلب در اين مناطق آن را انجام مي دهد. استفاده از سوله هاي جديد با زيرسازي و رنگ هاي چند لايه مقاوم در برابر رطوبت مانند رنگ هاي روي و رنگ هاي اپوكسي نهايي و پلي آرتان توصيه مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.