۴۰ بازديد

كال تو اكشن تكنيكي در بازار يابي و ديجيتال ماركتينگ است كه كاربر را وادار مي كند كه اقدام به خريد فوري يا واكنشي نسبت به تبليغات شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به شما نشان دهيم كه چطور مي توانيم رپورتاژ آگهي جذاب به كمك اين تكنيك بنويسيم.




رپورتاژ آگهي دعوت به عمل بخشي از تبليغات شما است كه به مخاطبان هدف شما مي گويد كه بر روي كلمه يا لينك شما كليك كند و به سايت شما وارد شود تا از خدمات يا محصولات شما استفاده كند. مثال «همين حالا بخريد!» يا همين حالا شروع كن...   


هرچه بتوانيد اطلاعات بيشتري را با كال تو اكشن  خود به مشتريان بالقوه خود ارائه دهيد، براي همه طرف هاي درگير بهتر خواهد بود. شما مي توانيد به مخاطبان خود بفهمانيد كه وقتي روي تبليغ شما كليك مي كنند چه انتظاراتي دارند و مي توانيد با ارسال يك پيام واضح و مستقيم، كاربران اشتباه را از كليك كردن منصرف كنيد. در حالي كه درك اين نكته كه مشتريان بالقوه شما به چه عبارات يا پيام‌هايي خاص صنعت پاسخ مي‌دهند نيز مهم است، نكات كال تو اكشن  زير نيز به همان اندازه ارزشمند هستند. 


  1. از يك فعل دستور قوي براي شروع كال تو اكشن  خود استفاده كنيد



همه چيز در مورد واضح و مختصر بودن با كال تو اكشن  است. شما فضاي زيادي در تبليغ خود نداريد تا منظورتان را به مخاطب برسانيد، با محدوديت كاراكتر در هر خط توضيحات 35 كاراكتر، بنابراين مهم است كه مستقيماً به اصل مطلب برويد. به مخاطبان خود اجازه دهيد دقيقا بدانند كه مي‌خواهيد چه كاري انجام دهند، و خسته نباشيد - كال تو اكشن  را با اقدام مورد نظر شروع كنيد.


يك وب سايت تجارت الكترونيك راه اندازي كنيد؟ كال تو اكشن  خود را با كلماتي مانند «خريد»، «خريد» يا «سفارش» شروع كنيد.

تبليغ يك خبرنامه يا كاغذ سفيد؟ كال تو اكشن  خود را با كلماتي مانند «دانلود» يا «اشتراك» شروع كنيد

آيا مي خواهيد كسي اطلاعات بيشتري را درخواست كند؟ سعي كنيد «فرم را براي… پر كنيد» يا «دريابيد كه چگونه…»

بياييد به آن مثال كاغذ سفيد برگرديم. اگر شما يك آژانس بازاريابي هستيد كه آخرين نكات و بينش هاي خود را تبليغ مي كنيد، مي خواهيد مطمئن شويد كه مخاطبان شما دقيقاً نحوه دسترسي به آن كاغذ سفيد را مي دانند. اگر كال تو اكشن  شما چيزي مانند «جديدترين مقاله سفيد ما در دسترس است» را خواند، ممكن است نرخ كليك عالي دريافت نكنيد، زيرا ممكن است مردم مطمئن نباشند كه كجا و چه زماني مي‌توانند آن را دريافت كنند. يك فراخوان براي اقدام مانند " همين امروز كاغذ سفيد ما را دانلود كنيد!" بسيار مستقيم و آموزنده است، كه بايد به بهبود CTR كمك كند.


2. از كلماتي استفاده كنيد كه احساسات يا اشتياق را برانگيزد 



شما مي خواهيد بتوانيد در نتيجه اشتياق مخاطبان خود، پاسخ قوي را از خود دريافت كنيد. اگر كال تو اكشن  شما مشتاق باشد، مخاطبان شما نيز مشتاق خواهند بود. يك كال تو اكشن  مانند "اكنون بخريد و 50٪ تخفيف بگيريد!" - نه تنها به آنها منفعت هنگفتي ارائه مي كنيد، بلكه چه كسي از دريافت نصف سفارش خود هيجان زده نمي شود؟


براي كسي كه به دنبال رزرو سفر با خانواده خود است، كال تو اكشن  مانند "تعطيلات رويايي خود را همين امروز برنامه ريزي كنيد!" آنها را در مورد مفهوم سفر خانوادگي هيجان زده مي كند و آنها را مشتاق مي كند تا روي تبليغ شما كليك كنند. يك عنصر كوچك و در عين حال موثر در اينجا اضافه كردن يك علامت تعجب به انتهاي كال تو اكشن  است تا اين شور و شوق را برانگيزد. اين باعث مي‌شود كه كال تو اكشن  شما پاپ شود و كمي هم به آن كمك كند.


3. به مخاطبان خود دليل بدهيد كه چرا بايد اقدام مورد نظر را انجام دهند


به عبارت ديگر، چه چيزي براي آنها مفيد است؟ آيا به آنها كمك مي كند تا وظايف خود را بهتر انجام دهند، وزن خود را كاهش دهند يا در پول خود صرفه جويي كنند؟ اين به شدت با پيشنهاد ارزش يا نقطه فروش منحصر به فرد شما (USP) ارتباط دارد. USP شما مسلماً يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي به دست آوردن سرنخ‌هاي جديد است، بنابراين ايجاد يك تركيب خوب USP/كال تو اكشن  راهي عالي براي افزايش كليك‌ها است. يك مثال خوب از اين مي تواند چيزي شبيه به "امروز تماس بگيريد تا مشاوره رايگان خود را برنامه ريزي كنيد!" نه تنها اقدامي را كه مي‌خواهيد كاربر انجام دهد (امروز تماس بگيريد) را بيان كرده‌ايد، بلكه دليلي نيز براي آنها ارائه كرده‌ايد كه چرا بايد آن اقدام را انجام دهند (مشاوره رايگان).


4. از FOMO استفاده كنيد


اين در واقع يكي از تاكتيك هاي مورد علاقه من در مورد يك كال تو اكشن  موفق است. ترس از دست دادن، كه با نام FOMO شناخته مي شود، يك انگيزه بسيار موثر است. وقتي مردم فكر مي‌كنند كه ممكن است فرصتي را از دست بدهند كه ممكن است دوباره به وجود نيايد، خيلي سريع به اين كار دست مي‌زنند.


يكي از بهترين كاربردهاي FOMO در كال تو اكشن  شما ذكر فروش يا تبليغي است كه شركت شما برگزار مي كند و براي هميشه دوام نخواهد داشت. شما احتمالاً هميشه ايميل هايي با اين نوع پيام ها دريافت مي كنيد، مي دانم كه مطمئن هستم. من در مورد پيام‌هايي مانند «امروز خريد كنيد! فروش روز دوشنبه به پايان مي رسد، شايد در يك تعطيلات آخر هفته سه روزه. يا حتي "تا زماني كه موجودي تمام مي شود، همين حالا بخريد!" در طول فصل تعطيلات ناديده گرفتن چنين درخواستي سخت است، مخصوصاً در شرايط حساس به زمان (مثلاً در فصل كريسمس). مشابه برانگيختن اشتياق همانطور كه قبلاً بحث كرديم، تحريك ترس از دست دادن در كال تو اكشن  مطمئناً چند كليك اضافي براي شما به همراه خواهد داشت. 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.