۴۶ بازديد

خواندن 7 دقيقه

در شهر استانبول، به عنوان پايتخت فرهنگي و تاريخي كشور تركيه، محله‌هاي زيادي زيادي وجود دارد. اين شهر، از زماني كه توسط محمد فاتح شد، تا به امروز، بسيار بسيار گسترش پيدا كرده و چندين برابر شده است. طبيعي است كه محله‌ها و مناطق فراواني داشته باشد.

مشكل اصلي اما، وجود محله‌ها و مناطق فراوان نيست. مشكل اصلي آن است كه به هنگام خريد ملك در تركيه، به سراغ كدام يك از اين محله‌ها برويم؟ از بين مناطق 39‌ گانه استانبول و 936 محله آن، كدام يك براي زندگي مناسب‌تر است و امكانات رفاهي بيشتري براي ساكنين دارد؟ قيمت آپارتمان در محله هاي استانبول به چه صورت است؟ بزرگترين چالش براي آن دسته از ايرانياني كه خواهان زندگي در تركيه هستند، بدون شك همين موضوع است.

در اين مطلب، ما قصد داريم تا تعدادي از محله‌هاي معروف استانبول، كه مناسب زندگي ايرانيان نيز هستند را به شما معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

بهترين محله‌هاي استانبول

1- محله كارتال استانبول

اين محله، در استانبول آسيايي واقع شده است و همجوار درياست. حدود 600 هزار نفر جمعيت دارد و به نسبت مساحتي كه دارد، مي‌توان گفت تراكم جمعيتي آن، متوسط است. فاصله اين محله از مركز استانبول يعني همان ميدان تقسيم، حدود 40 كيلومتر است. به علاوه، اين محله كه در حقيقت يكي از مناطق استانبول به شما مي‌رود، خود داراي 20 محله به عنوان زيرمجموعه نيز، هست.

ساخت و ساز ساختمان‌هاي مسكوني در محله كارتال، در ساليان اخير به شدت افزايش پيدا كرده و همين باعث شده كه امكانات رفاهي اين منطقه نيز روز به روز افزايش پيدا كند. طبق آماري كه شهرداري استانبول منتشر كرده، اين محله از جمله مناطق درجه يك استانبول به حساب مي‌آيد. دسترسي به مهم‌ترين اتوبان استانبول، وجود مراكز خريد لاكچري، دانشگاه‌هاي برتر و مراكز درماني فراوان، از امتيازهاي اين محله هستند.

محله كارتال استانبول

2- محله اسكودار استانبول

محله اسكودار، از جمله كهن‌ترين مناطق استانبول است و درست در كنار تنگه بسفر قرار گرفته است. اين محله، از زمان حكومت يوناني‌ها پابرجاست و صد البته كه يكي از مناطق مهم استانبول، به حساب مي‎آيد. اين محله حدود 550 هزار نفر جمعيت دارد و با توجه به مساحتش، بسيار خلوت است. گفتني است كه اين منطقه، خود داراي 33 محله ديگر است.

اسكودار از نظر امكانات رفاهي، از جمله غني‌ترين مناطق استانبول است، سيستم حمل و نقل عمومي در اين منطقه بسيار فعال است. اماكن تاريخي و تفريحي بسياري نيز در اين منطقه وجود دارد. به دليل نزديكي به مركز استانبول، اين منطقه از جمله قطب‌هاي تجاري اين شهر نيز به حساب مي‌آيد. در نهايت، بايد اين موضوع را بدانيد كه اين محله با توجه به امكاناتي كه دارد، در زمره مناطق گران‌قيمت استانبول قرار مي‌گيرد.

محله اسكودار استانبول

3- محله پنديك استانبول

اين محله، يكي از شرقي‌ترين محله‌هاي استانبول است و با مركز استانبول، فاصله بسيار زيادي دارد. در بخش آسيايي واقع شده و جمعيت آن در آخرين سرشماري، حدود 710 هزار نفر بوده است. منطقه پنديك، خود داراي 36 محله است و از اين لحاظ، يكي از بزرگترين مناطق استانبول به شمار مي‌رود.

محله پنديك، از جمله مناطق رو به رشد استانبول است؛ به طوري كه ساخت و ساز در آن بسيار گسترش پيدا كرده و پروژه‌هاي بسياري را مي‌توانيد براي خريد ملك، در آن پيدا كنيد. وجود مراكز درماني متعدد، مراكز خريد لوكس، مراكز آموزشي مختلف براي پايه‌هاي مختلف، همه و همه باعث شده‌اند كه محله پنديك استانبول، از گزينه‌هاي مناسب براي زندگي ايرانيان در اين شهر، به شمار برود.

محله پنديك استانبول

4- محله باكركوي استانبول

حال به سراغ به محله‌هاي اروپايي استانبول برويم. محله باكركوي، يكي از بهترين محله‌هاي استانبول است كه در قسمت اروپايي قرار گرفته است. اين محله، با دريا مجاورت دارد و خط ساحلي آن، بسيار طولاني است. محله باكركوي، از نظر قيمت ملك، محله‌لي متوسط به شمار مي‌رود و به همين دليل، براي زندگي ايراني‌ها، بسيار مناسب است.

اين محله، از جمله قطب‌هاي اقتصادي استانبول به شمار مي‌رود، و براي فعاليت اقتصادي بسيار مناسب است. مراكز خريد فراوان، كافه‌هاي بسيار و زندگي شبانه، همگي در كنار هم اين محله را محبوب كرده‌اند. رفت و آمد در اين محله و به اين محله، بسيار آسان است و راه‌هاي دسترسي به آن، بسيار است. وجود مراكز درماني متعدد، تعدادي از برترين دانشگاه‌هاي تركيه، مراكز خريد و تفريح بسيار، همگي از امكانات رفاهي اين محله هستند و بر ارزش ملك، تاثير مستقيم مي‌گذارند.

محله باكركوي استانبول

5- محله عمرانيه استانبول

درست در كنار منطقه اسكودار در استانبول آسيايي، محله عمرانيه استانبول واقع شده است. اين محله كه از جمله محله‌هاي متوسط رو به بالا در استانبول به شمار مي‌رود، حدود 700 هزار نفر جمعيت دارد. فاصله آن از مركز استانبول حدود 20 دقيقه الي 1 ساعت است. عمرانيه هرچند مساحتش متوسط است، اما نزديك به 40 محله به عنوان زيرمجموعه دارد.

عمرانيه يكي از سرسبزترين محله‌هاي استانبول به شمار مي‌رود و به نسبت تمام محله‌هاي ديگر، مساحت فضاي سبز آن بيشتر است. همين باعث شده كه افراد بسياري، خواهان زندگي در اين منطقه باشند. دسترسي به اين محله، توسط اتوبان E80 بسيار آسان است و اين مسير، از امتيازهاي اين محله در استانبول، به شمار مي‌رود. اين محله امكانات رفاهي بسياري دارد و همين امكانات، در ارزش ملك در اين منطقه، تاثير مستقيم دارند.

محله عمرانيه استانبول

6- محله نيشانتاشي استانبول

محله نيشانتاشي، در اصل يكي از محله‌هاي زيرمجموعه منطقه شيشلي است. اين محله، در زبان تركي استانبولي به عنوان سمت شناخته مي‌شود و خود داراي محله‌هاي زيرمجموعه است. اين محله، در استانبول اروپايي واقع شده است و تا مركز استانبول، حدود  دقيقه فاصله دارد. محله نيشانتاشي، از معروف‌تري محله‌هاي استانبول است و همان محله‌اي است كه در اكثر فيلم‌ها مشاهده‌اش مي‌كنيم، كوچه‌ها باريك و معماري فوق‌العاده، كه آن را به پاريس استانبول، مشهور كرده است.

اين محله، قطب صنعت فشن و پاتوقي براي هنرمندان و سلبريتي‌ها به شمار مي‌رود. اماكن تاريخي آن بسيار است و قصر ايهلامور، يكي از مهم‌ترين جاهاي ديدني در اين منطقه است. گفتني است كه اين محله، از محله‌هاي لوكس در استانبول به شمار مي‌رود و به همين دليل، قيمت خريد و اجاره خانه در آن، نسبتا بالاست.

محله نيشانتاشي استانبول

7- محله آوجيلار استانبول

آوجيلار، از جمله محله هاي استانبول است كه در قسمت اروپايي و غربي اين شهر قرار گرفته است. اين محله، هم با درياي جنوب و هم با درياچه كوچوك چكمجه، مجاورت دارد. جمعيت آن حدود 400 هزار نفر است و فاصله آن نيز تا مركز استانبول، حدود 30 كيلومتر است. به همين دليل، از جمله مناطق دورافتاده به شمار مي‌رود. اين منطقه، داراي 10 محله است.

اين منطقه، يكي از مراكز مهم تجاري در استانبول است و بزرگترين بندر تركيه، در اين محله قرار گرفته است. كساني كه به دنبال فعاليت اقتصادي مثل واردات و يا صادرات هستند، اين منطقه مي‌تواند محله مناسبي براي زندگي آنان باشد. براي زندگي، امكانات منطقه آوجيلار بسيار مناسب است و همين باعث شده كه املاك اين منطقه، ارزشمند باشند. اين محله از نظر قيمت، از جمله مناطق متوسط استانبول به حساب مي‌آيد.

محله آوجيلار استانبول

كلام آخر

اكنون با محله‌هاي استانبول آشنا شده‌ايد و شايد هم اصلا قصد كرده باشيد كه ملكي را در يكي از مناطق نامبرده، خريداري نماييد. اما كار را بايد از كجا شروع كنيد؟ به چه كسي بايد مراجعه كنيد؟ بدون شك خريد ملك در استانبول سرمايه زيادي مي‌خواهد و اگر در اين مسير، به افراد درست و مطمئن مراجعه نكنيد، حتما ضرر خواهيد كرد و سرمايه خود را از دست خواهيد داد. پس بايد انتخابي درست داشته باشيد.

انتخاب درست از نظر ما، همكاري با تيم استانبول همراه است. تيم استانبول همراه، با سال‌ها سابقه در زمينه خريد ملك در تركيه، اخذ اقامت تركيه و اعزام دانشجو به اين كشور، مي‌توان بهترين انتخاب براي شما باشد. شما مي‌توانيد همين الان به وبسايت استانبول همراه مراجعه كنيد، با مشاوران مجرب اين تيم تماس بگيريد و در اولين فرصت، مراحل خريد ملك در يكي از محله‌هاي استانبول را آغاز نماييد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.