۲۹ بازديد

خرما يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين محصولات صادراتي كشور ايران است كه فوايد غذايي و درماني بسياري دارد و به همين دليل بسياري از كشورهاي دنيا هرساله اقدام به واردات اين محصول به كشور خود مي‌كنند. خرما محصول استان‌هاي گرم‌نشين كشور است. نام درخت خرما نخل است و فقط در مناطق گرمسير قابليت رشد دارد. لذا شهرها و استان‌هايي كه دماي هوا در آن‌ها بالا است، مثل شهرهاي مختلف استان خوزستان و شهرهاي جنوبي استان ايلام و ... محل مناسبي براي كاشت نخل است. اين نوع محصول داراي انواع مختلفي است كه هركدام از انواع مدل‌هاي اين نوع محصول داراي طرفداران و مشتريان خاص خود هستند. در كشور ايران انواع مدل‌هاي اين نوع محصول در شهرهاي مختلف گرمسيري كشور توليد مي‌شوند و براي مصرف به ديگر شهرها و استان‌هاي كشور ارسال مي‌شوند و حجم بسيار زيادي از اين نوع محصول توليدي نيز به صادرات اين محصول اختصاص مي‌يابد. شركت‌هاي مختلفي در سطح ايران و كشورهاي مختلف دنيا در زمينه‌ي صادرات و واردات اين محصول مهم تجاري فعاليت مي‌كنند. بيشتر اين شركت‌ها براي خود سايت‌هاي اينترنتي طراحي مي‌كنند تا از اين طريق بتوانند محصولات خود را با سرعت بيشتري به فروش برسانند. يكي از برترين شركت‌ها و سايت‌هاي اينترنتي در اين زمينه، وبسايت [1] basketbulk.com است. صادركنندگان محترم مي‌توانند با مراجعه به وبسايت [1]بسكتبالك اقدام به درج محصول خود نمايند و با ثبت سفارش خريد توسط واردكننده در كشور خارجي، با واردكننده ارتباط برقرار كرده و محصول خود را به آنها عرضه كنند. خريد از اين سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي، معمولاً به صورت عمده انجام مي‌شود و يك فروشگاه در سطح كشور براي تأمين محصول موردنياز خود براي فروش، اقدام به خريد عمده‌ي اين محصول از اين فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌نمايد. لذا فروش عمده خرما يكي از سياست‌هاي اين شركت‌ها و سايت‌هاي اينترنتي است‌. در اين مقاله سعي خواهيم كرد تا شما را با خريد عمده، فروش عمده خرما و صادرات خرما [6] آشنا سازيم.

خرما و صادرات خرما

فوايد درماني خرما 

خرما [5] (با نام انگليسي Date Fruit BasketBulk.com)  داراي فوايد درماني بسياري است و مي‌توان از آن در درمان بسياري از امراض و بيماري‌ها استفاده كرد. در زير به چند مورد از اين فوايد درماني اشاره مي‌كنيم:

  • درمان يبوست با اين محصول صادراتي

يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين فوايد درماني اين نوع محصول كه باعث شده است استفاده از اين نوع محصول صادراتي در كشورهاي مختلف دنيا روز به روز در حال افزايش باشد، فايده‌ي آن در درمان يبوست است. پالپ‌هايي كه در اين نوع ماده‌ي غذايي با ارزش وجود دارد، داراي مقدار مناسبي فيبر است كه اين فيبر مي‌تواند عملكرد سيستم گوارشي را بهبود بخشد و از يبوست جلوگيري به عمل آورد. بدن انسان در طول روز نيازمند حدود  30 تا 35 گرم فيبر است تا بتواند عملكرد مناسبي در دفع مدفوع داشته باشد. ‌لذا مي‌توان مقداري از اين فيبر موردنياز بدن را از طريق مصرف اين محصول به دست آورد. صادرات اين محصول به دليل فوايد درماني بسيار زيادي كه دارد، روز به روز افزايش مي‌يابد و كشورهاي مختلف اروپايي و آسيايي، همواره مشتاق خريد اين نوع محصول از كشور ايران بوده‌اند.

  • سلامت قلب با مصرف خرما

يكي ديگر از مواردي كه باعث شده است خريد عمده و صادرات اين نوع محصول به كشورهاي مختلف دنيا افزايش يابد، فايده‌ي درماني اين نوع محصول در درمان بيماري‌هاي قلبي است. خرما مضافتي [2] صادراتي كشور ايران، داراي آنتي اكسيدان‌هاي بسيار زيادي است كه مي‌تواند در درمان بيماري‌هاي قلبي و جلوگيري از آترواسكلروز بسيار مفيد واقع شود.

  • تأثير خرما بر كاهش ميزان كلسترول بدن

از جمله ديگر فوايد درماني اين محصول، كه باعث شده است خريد عمده خرما [4] و صادرات اين نوع محصول به كشورهاي مختلف دنيا افزايش يابد، اين است كه اين نوع محصول مي‌تواند كلسترول خون را كاهش داده و آن را كنترل كند‌. كلسترول بالاي خون مي‌تواند باعث ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي قلبي و سكته شود. لذا استفاده از اين نوع محصول مي‌تواند در كاهش كلسترول خون بسيار مؤثر باشد.

  • تنظيم فشار خون به كمك خرما

يكي ديگر از فوايد درماني اين نوع محصول كه باعث شده است خريد عمده و صادرات اين محصول افزايش پيدا كند، اين است كه اين نوع محصول مي‌تواند در تنظيم فشار خون بسيار مؤثر باشد. بيماري فشار خون يكي از پر خطرترين بيماري‌هاي جهان است كه ساليانه تعداد زيادي از افراد را درگير خود مي‌كند و آن‌ها را به كام مرگ مي‌كشاند. استفاده از اين نوع محصول صادراتي مي‌تواند در درمان و كنترل اين بيماري سهم بسزايي داشته باشد.

لازم به ذكر است كه علاوه بر فوايد درماني گفته شده براي اين نوع محصول، اين نوع محصول داراي فوايد بسيار ديگري نيز است كه پرداختن به همه‌ي آن‌ها از حوصله‌ي اين مطلب و اين محتوا خارج است.

ويژگي‌هاي خرما صادراتي

خريد عمده خرما از سايت‌هاي اينترنتي

امروزه با توجه به اين‌كه در بسياري از كشورهاي دنيا و از جمله كشور ايران، ويروس كرونا شيوع پيدا كرده و جان بسياري از افراد در اين كشورها را گرفته است، لذا بسياري از خريدهايي كه امروزه در سطح اين كشورها انجام مي‌شوند، به صورت اينترنتي است. افرادي كه در گذشته براي خريد انواع كالاها و محصولات موردنياز خود اقدام به خريدهاي حضوري مي‌كردند، امروزه خريدهاي اينترنتي را به خريدهاي حضوري ترجيح مي‌دهند و سعي مي‌كنند حتي‌الامكان از خانه‌هاي خود بيرون نيايند. لذا خريدهاي اينترنتي در بسياري از كشورهاي جهان بسيار رواج پيدا كرده است. در كشور ايران نيز كه اين ويروس شيوع بسيار شديدي دارد، بسياري از مردم ترجيح مي‌دهند كه از خريدهاي اينترنتي به جاي خريدهاي حضوري براي تهيه ي كالاها و اقلام موردنياز خود استفاده كنند.

پودر هسته خرما [7] نيز يكي از مهم‌ترين انواع محصولاتي است كه مصرف آن در بين مردم ايران بسيار رواج دارد و در بسياري از موارد از اين نوع ماده‌ي غذايي با ارزش، به عنوان غذاي اصلي به همراه شير يا به عنوان يك شيرين كننده‌ي طبيعي در كنار چاي استفاده مي‌كنند. بسياري از شركت‌هايي كه در سطح كشور در زمينه‌ي توزيع و صادرات اين محصول فعاليت مي‌كنند، با توجه به شيوع اين ويروس منحوس در كشور، اقدام به طراحي سايت‌هايي در اين زمينه كرده‌اند تا بتوانند محصولات خود را با سرعت بيشتري به فروش برسانند. به نوعي مي‌توان گفت اين روش خريد اين نوع محصول، يكي از بهترين و آسان‌ترين روش‌هاي خريد اين نوع محصول و ماده‌ي غذايي با ارزش است كه شما مي‌توانيد از اين روش براي خريد محصول موردنياز خود استفاده كنيد. بسياري از فروشگاه‌ها در سطح كشور، براي تهيه‌ي محصول مورد نياز خود، سعي مي‌كنند تا از اين طريق عمل كنند و ميزان خرماي موردنياز خود را از اين سايت‌هاي اينترنتي سفارش داده و آن را در كم‌ترين زمان ممكن دريافت كنند. اين روش خريد داراي مزايايي نسبت به انواع روش‌هاي ديگر خريد است كه باعث شده است استفاده از اين نوع روش خريد، روز به روز در بين مردم رواج بيشتري پيدا كند. از جمله اين مزايا، مي‌توان به صرفه‌جويي در زمان و هزينه اشاره كرد.

 

كلام آخر

در اين مقاله سعي شد تا شما را با خرما به عنوان يك محصول صادراتي مهم آشنا كرده و درباره‌ي صادرات و خريد عمده اين نوع محصول توضيحاتي را خدمت شما عزيزان عرض كنيم. اميدواريم اين مقاله مورد پسند شما عزيزان واقع گردد و بهره‌ي لازم را از مطالب اين مقاله برده باشيد.

منابع:

Sid.ir

[1] https://basketbulk.com

[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Mazafati

[3] https://basketbulk.com/product-category/dates-fruit/

[4] https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1124745

[5] https://basketbulk.com/date-fruit/

[6] https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1133986

[7] https://basketbulk.com/dates-seed/


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.