ايميل تبليغاتي يا پروموشنال نوعي ايميل است كه مشاغل براي تبليغ محصولات، خدمات، پيشنهادات و كمپين‌هاي خود استفاده مي‌كنند. برخلاف ايميل‌هاي تراكنشي كه مشتريان را در مورد سفارش يا اطلاعات حساب مطلع مي‌كنند، ايميل‌هاي پروموشنال معمولاً با هدف تبديل افراد به مشتري و مشتري به طرفدار محصولات و خدمات ارائه مي‌شوند. ايميل‌هاي تبليغاتي مي‌توانند اشكال مختلفي داشته باشند، مانند خبرنامه‌هاي هفتگي، ايميل‌هاي تبليغاتي فروش و ايميل‌هاي نگهداشت مشتري و ساير موارد. تمركز اصلي يك ايميل تبليغاتي اين است كه در مورد محصول يا خدمات خود به مشتريان بالقوه اطلاعات بدهيد.

در يك مطالعه موردي ، بيش از 50 درصد از پاسخ دهندگان گفتند كه هر ماه يك بار محصولات مورد نيازشان را از طريق ايميل‌هاي بازاريابي خريداري مي‌كنند. با ايميل‌هاي تبليغاتي كه به خوبي نوشته شده‌اند، متقاعد كردن مشتري براي خريد دوباره كار سختي نخواهد بود. نوشتن ايميل‌هاي پروموشنال با نرخ تبديل بالا كليد افزايش فروش شما است و برندهاي مشهور تجارت الكترونيكي اين موضوع را به خوبي مي‌دانند. در ادامه به معرفي چند نوع ايميل تبليغاتي پركاربرد خواهيم پرداخت:

بيشتر بخوانيد: چگونه ROI ايميل ماركتينگ را اندازه‌گيري كنيم؟

پيشنهادهاي محدود

همه ما ذاتاً از اين‌كه عقب بمانيم يا چيزي را از دست دهيم مي‌ترسيم و هيچ كس دوست ندارد يك فرصت خوب را از دست بدهد.  با محدود كردن زمان تبليغ و ايجاد احساس فوريت احتمالا خريدار در مورد خريد سريع تصميم خواهد گرفت. سعي كنيد در متن و عنوان ايميل به محدود بودن تعداد كالا و زمان فروش آن اشاره داشته باشيد تا تاثيرگذاري بيشتري را در ايميل‌ها تجربه كنيد.

ايميل رونمايي از محصول جديد

در حال آماده سازي يك كتاب جديد براي انتشار هستيد؟ خط توليد جديد فروشگاه به زودي آغاز به كار خواهد كرد؟ يا يك سرويس جديد به ليست خدمات وبسايت شما اضافه شده است؟ در كل راه اندازي محصول يا خدمات جديد هميشه هيجان انگيز  بوده است. اما مهم‌تر از همه، معرفي محصول جديد باعث ايجاد حس كنجكاوي مي‌شود، مخاطبين شما را درگير مي‌كند و برند پويا و سرحال نگه مي‌دارد.

بيشتر بخوانيد: چگونه عنوان ايميلي جذاب بنويسيم؟

موجود شدن كالاهاي خاص

رونمايي از محصول جديد اتفاقي نيست كه هر روز شاهد آن باشيم و شايد فقط يك الي 2 بار در سال لازم باشد اين نوع ايميل‌ها را به مشتريان خود ارسال كنيد. يكي ديگر از موضوعاتي كه مي‌تواند براي ارسال ايميل تبليغاتي مناسب و جذاب باشد، موجود شدن كالاهاي خاص است.

فروش ويژه فصلي

جمعه سياه، عيد نوروز، روز مادر و يا تعطيلات تابستانه زمان‌هايي هستند كه شما مي‌توانيد از آن براي افزايش فروش استفاده كنيد. معمولا در اين زمان‌ها فروشگاه‌ها تخفيف‌هاي خوبي براي كاربران در نظر مي‌گيرند كه مي‌تواند موضوع خوبي براي ارسال ايميل تبليغاتي هم باشد و كاربران را به خريد ترغيب كند.

جايزه براي مشتري‌ها

در نظر گرفتن جايزه و هديه مانند يك جادو براي ايجاد مشاركت، افزايش فروش و تبليغ محصولات عمل مي‌كند. علاوه بر اينكه كاربران وب سايت را با بنرهاي درون سايت با اين جايزه‌ها آشنا مي‌كنيد، مي‌توانيد ايميل خاص و جذاب هم براي كمپين طراحي كنيد تا بتوانيد فروش را چند برابر كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.